Sesuai Untuk Student Universiti, Laptop Huawei Matebook D Paling Recommended

Sesuai Untuk Student Universiti, Laptop Huawei Matebook D Paling Recommended - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sesuai Untuk Student Universiti, Laptop Huawei Matebook D Paling Recommended, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Bagi seorang pelajar, laptop adalah gajet yang wajib dimiliki. Sama ada digunakan untuk melakukan tugasan universiti, kolej atau hanya untuk menonton filem semasa waktu terluang. Salah satu pilihan ramai pelajar adalah laptop bersaiz kecil, yang mesra dengan gaya hidup dikalangan pelajar.

Perlu cadangan untuk laptop kecil yang berkualiti yang sesuai dan harga sesuai buat pelajar? Berita baik sebab kali ini kita akan membincangkan tentang laptop yang ringan, mudah dibawa kemana-mana dengan 8 GB RAM pada harga berpatutan RM2,999. Berikut ini Aliff Channel memperkenalkan Huawei Matebook D!  Laptop ini anda harus pertimbangkan.

Rekaan Menarik Dengan Casis Aluminum

Rekaan laptop nipis dengan casis aluminium sudah pasti mudah untuk dibersihkan. Paparan juga sangat jelas. Memiliki ukuran nisbah skrin layar 14 inci dengan resolusi 1920 x 1080 piksel, ini sangat selesa jika digunakan untuk menonton filem. Ditambah dengan storan SSD dalaman 256 GB dan menggunakan kad grafik Intel UHD Graphics 620. Anda boleh mengerjakan tugasan kuliah atau menonton filem dengan laptop ini.

Di samping itu, speaker laptop Huawei Matebook D ini menggunakan teknologi Quad Speaker dari Dolby Atmos untuk pengalaman seperti di dalam pawagam dengan bunyi keliling 360 darjah. Bunyi sangat jelas!

Prestasi Yang Pantas Dan Lancar

Untuk prestasi yang lebih pantas dan lancar, laptop memerlukan kapasiti RAM yang sedikit lebih besar. Sekurang-kurangnya 8 GB RAM. Bukan itu sahaja, jangka hayat bateri juga sangat penting. Dengan bateri 5.400mAh pada Huawei Matebook D ini, ia tidak menjadi masalah buat anda. Laptop lain biasanya memerlukan pengecasan sewaktu melakukan sesuatu tugasan agar bateri tidak habis. Oh ya! laptop pengimbas cap jari yang memudahkan proses log masuk kepada penggunanya.

Yang paling menarik dengan Huawei Matebook D ini yang membezakan dengan laptop lain adalah jangka hayat bateri yang lebih lama, bertahan sehingga lebih 9 jam. Anda boleh menggunakannya dari pukul 9 pagi sehingga pukul 6 petang dan tanpa perlu untuk mengecas. Mengecas laptop anda secara berterusan dan menggunakannya adalah tabiat yang tidak elok kerana boleh merosakkan jangka hayat laptop anda. Malah, Huawei Matebook D juga hadir dengan ‘Pocket Charger’ iaitu pengecas laptop yang ringan, hanya 155g ini juga dapat digunakan untuk mengecas telefon anda.

Ringan Dan Harga Berpatutan

Laptop yang terlalu berat juga mudah rosak. Bagi memudahkan melakukan tugasan, kebanyakan pelajar biasanya, lebih-lebih lagi perempuan memerlukan laptop yang mudah dibawa ke mana-mana dan harga yang tidak terlalu mahal. Anda tidak memerlukan beg laptop untuk membawa laptop Huawei Matebook D anda ke mana-mana.

Dengan fungsi Huawei Share juga, anda boleh dengan mudah menghantar dokumen dari telefon pintar anda dengan wifi. Ini sangat menjimatkan masa sebab anda boleh menghantar fail dengan saiz 1gb dalam 1 minit sahaja.

Itulah cadangan laptop sesuai untuk pelajar yang boleh diharapkan menjadi rujukan sebelum memilih dan menentukan jenis laptop dengan saiz RAM yang cukup besar pada harga yang agak berpatutan. Bagaimana, menarik tak rekomendasi kami kali ini?

Untuk maklumat lanjut, layari  Huawei Online Store

The post Sesuai Untuk Student Universiti, Laptop Huawei Matebook D Paling Recommended appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Sesuai Untuk Student Universiti, Laptop Huawei Matebook D Paling Recommended kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sesuai Untuk Student Universiti, Laptop Huawei Matebook D Paling Recommended

Postingan terkait: