Fungsi ‘Rahsia’ Kekunci F & J Pada Papan Kekunci

Fungsi ‘Rahsia’ Kekunci F & J Pada Papan Kekunci - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Fungsi ‘Rahsia’ Kekunci F & J Pada Papan Kekunci, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Adakah anda seorang yang sering menggunakan komputer dalam kehidupan seharian? Jika diperhatikan, pada papan kekunci komputer anda ada bonjolan kecil yang hanya terdapat pada huruf F dan J.

Bonjolan itu dipanggil sebagai Home Row. Fungsinya adalah sebagai pusat jari anda diletakkan semasa menaip.

Bukan itu sahaja, bonjolan itu juga sangat berfungsi untuk membantu orang buta menyentuh papan kekunci. Menurut Akta Telekomunikasi, semua syarikat telekomunikasi dikehendaki membuat peranti yang boleh digunakan oleh semua orang yang mengalami gangguan penglihatan.

Bukan hanya pada papan kekunci, papan kekunci nombor 5 pada telefon juga mempunyai bonjolan yang sama.

Bonjolan adalah petunjuk mengenai kewujudan kekunci lain di sekelilingnya. Jika anda sudah hafal menaip, adakah anda boleh menaip tanpa harus melihat ke kanan papan kekunci?

Semua perkara yang dicipta itu tidak sia-sia dan ada gunanya.

Sumber: ID Grid

The post Fungsi ‘Rahsia’ Kekunci F & J Pada Papan Kekunci appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Fungsi ‘Rahsia’ Kekunci F & J Pada Papan Kekunci kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Fungsi ‘Rahsia’ Kekunci F & J Pada Papan Kekunci

Postingan terkait: