Kenapa Perasaan Putus Cinta Amat Menyakitkan

Kenapa Perasaan Putus Cinta Amat Menyakitkan - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kenapa Perasaan Putus Cinta Amat Menyakitkan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Perasaan putus cinta tidak menjadi perkara yang mudah untuk dilupakan. Malah bagi sesetengah orang, ini adalah satu pengalaman paling menyeksakan.

Pernahkah anda tertanya-tanya mengapa putus cinta itu sangat menyakitkan? Jika ya, dipetik dari laman yourtango.com, berikut adalah beberapa sebabnya.

Cinta membuat anda ketagih

Penyelidikan menunjukkan bahawa apabila jatuh cinta, pusat ketagihan pada otak anda menjadi aktif, ini adalah pusat yang sama apabila seseorang itu ketagih heroin atau kokain.

Cinta mengganggu realiti

Emosi yang kuat boleh bertindak sebagai filter persepsi keseluruhan diri anda. Cinta boleh mengubah cara anda memahami realiti, terutamanya apabila anda putus cinta.

Ini adalah proses kecil yang biasanya dilakukan oleh otak anda apabila anda jatuh cinta. Persepsi ini membuat anda tidak dapat memproses apa yang berlaku semasa berpisah.

Cinta ada akar evolusi secara mendalam

Jatuh cinta mempunyai memori yang mendalam, kenangan terakhir terbentuk apabila anda putus cinta. Inilah sebabnya mengapa ramai orang rasa kecewa dan panik apabila berpisah. – aliffchannel.com

Secara ilmiah, cinta menyakitkan

Penyelidikan menunjukkan bahawa seseorang yang baru saja putus cinta akan mengalami peningkatan dalam aktiviti di tengah pusat rasa kesakitan otaknya. Putus cinta bukan sahaja menyakitkan hati, tetapi juga boleh menyebabkan sakit pada fizikal.

The post Kenapa Perasaan Putus Cinta Amat Menyakitkan appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Kenapa Perasaan Putus Cinta Amat Menyakitkan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kenapa Perasaan Putus Cinta Amat Menyakitkan

Postingan terkait: