Akaun Dianggap Tidak Aktif, Jangan Lupa Kemaskini Akaun Tabung Haji Anda

Akaun Dianggap Tidak Aktif, Jangan Lupa Kemaskini Akaun Tabung Haji Anda - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Akaun Dianggap Tidak Aktif, Jangan Lupa Kemaskini Akaun Tabung Haji Anda, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Lembaga Tabung Haji (TH) pada 30 Mei yang lalu telah mengeluarkan satu siaran akhbar untuk mengingatkan pendeposit TH mengenai keaktifan akaun yang dimiliki mereka.

Melalui kenyataan yang sama, TH menegaskan bermula 9 Jun ini, akaun pendeposit TH yang tidak aktif dalam tempoh 7 tahun akan dipindahkan ke kumpulan ‘Akaun Tidak Aktif’. Selain itu, bagi pendeposit TH yang akaunnya dipindahkan ke Akaun Tidak Aktif, mereka TIDAK akan menerima agihan Hibah tahunan ataupun Hibah Haji mulai tahun 2018.

”Inisiatif pengelasan ‘Akaun Tidak Aktif’ ini sebagai langkah keselamatan serta melindungi akaun pelanggan daripada sebarang transaksi yang mencurigakan,” kata kenyataan itu.

Pihak TH dalam pada itu memberitahu bahawa mereka hingga kini mereka telah mengenal pasti hampir 500 ribu akaun pendopesit TH yang tidak aktif, membabitkan simpanan sebanyak RM 62.8 juta.

”Para pendeposit boleh mengaktifkan akaun masing-masing dengan melakukan sekurang-kurangnya satu (1) aktiviti transaksi simpanan atau pengeluaran wang di mana-mana cawangan TH, kaunter atau transaksi atas talian rakan strategik TH – Bank Islam, Bank Rakyat, Maybank; dan membuat urusan simpanan di pelbagai saluran Ejen Kutipan TH sebelum 8 Jun 2018 di seluruh negara,” berdasarkan petikan kenyataan media itu lagi.

TH pada masa yang sama turut meminta pendeposit TH untuk mengemas kini maklumat peribadi mereka bagi memudahkan urusan TH untuk menghubungi pendeposit dalam hal-hal melibatkan tawaran menunaikan haji dan pengurusan harta oleh waris.

Sekiranya pihak TH gagal menghubungi pendeposit TH akibat maklumat peribadi yang tidak dikemaskini, mereka berkemungkinan boleh terlepas giliran haji dan perlu menunggu tawaran seterusnya.

Orang ramai yang ingin mendapatkan maklumat lanjut boleh menghubungi talian Khidmat Pelanggan (THCC) TH di 03-6207 1919.

Sumber: Lembaga Tabung Haji

The post Akaun Dianggap Tidak Aktif, Jangan Lupa Kemaskini Akaun Tabung Haji Anda appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Akaun Dianggap Tidak Aktif, Jangan Lupa Kemaskini Akaun Tabung Haji Anda kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Akaun Dianggap Tidak Aktif, Jangan Lupa Kemaskini Akaun Tabung Haji Anda

Postingan terkait: