Xiaomi Redmi 6 Pro Diperkenalkan Di China Secara Rasmi

Xiaomi Redmi 6 Pro Diperkenalkan Di China Secara Rasmi - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Xiaomi Redmi 6 Pro Diperkenalkan Di China Secara Rasmi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Produk jenama Xiaomi kini kembali mengeluarkan telefon pintar terbarunya iaitu Redmi 6 Pro. Telefon pintar tersebut dilengkapi dengan skrin FHD+ 5,84 inch dengan skala 19:9, resolusi 1080 x 2280,layar tersebut juga terdapat notch di atas nya seperti kebanyakan telefon pintar terbaru ketika ini.

Prosesor yang digunakan pada Redmi 6 Pro ini adalah snapdragon 625,disertai dual kamera belakang 12 megapixel + 5 megapixel. Kamera depannya dilengkapi dengan kamera 5 megapixel. Telefon pintar ini juga sudah menggunakan ciri-ciri AI mode. Bahagian belakang telefon bimbit juga terdapat sensor cap jari seperti siri Redmi sebelum ini. Sebelum ini, Xiaomi terlebih dahulu memperkenalkan produk terbarunya,iaitu Redmi 6A dan Redmi 6.

Dari segi reka bentuk, kedudukannya mungkin dalam menuju revolusi ke telefon mewah, tetapi ia baru sahaja mula membuat penampilan pada peringkat pertengahan. Seperti yang dilihat dalam kenyataan sebelum ini, Redmi 6 Pro secara rasminya bergabung dengan kereta muzik yang masih tidak diketahui.

Telefon pintar tersebut juga telah dilengkapi dengan bateri 4000mah. Namun telefon bimbit ini belum menggunakan usb type-C dan NFC.

Harus diketahui juga, telefon pintar Xiaomi Redmi 6 Pro ini baru saja di perkenalkan di China.

Xiaomi Redmi 6 pro memiliki tiga variasi,setiapnya 3GB/32GB, 3GB/32GB, dan 4GB/64GB.

Sumber: vebma.com

The post Xiaomi Redmi 6 Pro Diperkenalkan Di China Secara Rasmi appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Xiaomi Redmi 6 Pro Diperkenalkan Di China Secara Rasmi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Xiaomi Redmi 6 Pro Diperkenalkan Di China Secara Rasmi

Postingan terkait: