6 K-Drama Yang Boleh Dijadikan Inspirasi Mencari Pekerjaan

6 K-Drama Yang Boleh Dijadikan Inspirasi Mencari Pekerjaan - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 6 K-Drama Yang Boleh Dijadikan Inspirasi Mencari Pekerjaan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Adakah anda peminat kdrama dari negara Korea Selatan? Yang pastinya, plot ceritanya penuh dengan tipu muslihat dan makna perjuangan. Dari kdrama ini, kita boleh mendapat pelajaran, salah satunya buat mereka yang sedang mencari pekerjaan.

Berikut adalah enam drama Korea yang boleh dijadikan rujukan agar tetap semangat dan tidak berputus asa dalam memohon pekerjaan, seperti memetik dari laman soompi.com.

1. Cunning Single Lady

Pastikan anda melampirkan dokumen yang betul secara keseluruhan dalam satu e-mel. Setiap aspek dokumen mesti disediakan dengan teliti supaya tidak ada kesilapan, sama ada tatabahasa atau salah alamat e-mel. Sekiranya boleh, mintalah seseorang untuk mendapatkan bantuan bagi menyemaknya lagi. Semua persiapan dibuat untuk membina kesan pertama yang baik melalui e-mel yang dihantar.

2. 20th Century Boy and Girl

Perlu diingatkan bahawa apa sahaja yang anda muatnaik di internet akan kekal selama-lamanya. Oleh itu, untuk mengelakkan perkara-perkara yang tidak diingini, anda boleh memadam beberapa muatnaik yang dianggap memberi kesan buruk kepada syarikat.

3. Incomplete Life

Jika anda mempunyai jadual temuduga, anda mesti menyesuaikan pakaian yang digunakan dengan kedudukan kerja yang dicadangkan.

4. You’re Beautiful

“Jual” diri dengan keyakinan. Tunjukkan bahawa anda layak menyandang kedudukan itu. Jadilah diri anda sendiri dan bercakap dengan jujur tentang kekuatan dan idea, dan jangan takut bertanya.

5. Strong Woman Do Bong Soon

Jangan contohi Ji Soo dan hanya menjadi watak kedua pasif. Terlepas mendapat panggilan temuduga, tidak ada salahnya untuk selalu bertanya tentang lanjutan perkhabaran berita dengan syarikat itu. Terutamanya jika anda tidak mendengar dari mereka selama dua minggu atau lebih.

6. Flower Boy Next Door

Mencari pekerjaan adalah aktiviti yang sangat panjang dan memenatkan. Memohon pekerjaan kepada syarikat A, B, C, hingga Z dengan harapan mendapat pekerjaan yang diingini.

Tetapi anda tidak boleh berputus asa! Masih banyak pekerjaan di luar sana. Teruskan berusaha supaya anda boleh mendapatkan hasil yang anda harapkan.

Apa pendapat anda? Adakah anda bersedia untuk memohon pekerjaan? Fighting!

The post 6 K-Drama Yang Boleh Dijadikan Inspirasi Mencari Pekerjaan appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel 6 K-Drama Yang Boleh Dijadikan Inspirasi Mencari Pekerjaan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 6 K-Drama Yang Boleh Dijadikan Inspirasi Mencari Pekerjaan

Postingan terkait: