Aplikasi Whatsapp Business Mula Mengenakan Bayaran Terhadap Pengguna

Aplikasi Whatsapp Business Mula Mengenakan Bayaran Terhadap Pengguna - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Aplikasi Whatsapp Business Mula Mengenakan Bayaran Terhadap Pengguna, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


WhatsApp Business yang mula diperkenalkan setahun yang lepas bagi memudahkan pelanggan berhubung secara terus dengan peniaga atas talian.

Pengguna akan mempunyai profil khas yang mengesahkan mereka adalah sebuah perniagaan. Ini membolehkan peniaga meletakkan alamat perniagaan, nombor telefon, emel, laman web dan maklumat mengenai syarikat pada bahagian profil.

Automasi pada sistem pemesejan membolehkan jawapan pantas diberikan kepada soalan lazim dan penghantaran mesej kepada pelanggan ketika peniaga sibuk untuk melayan pelanggan.

Pemilik perniagaan boleh berinteraksi dengan pelanggan secara lebih profesional. Namun, WhatsApp telah mengumumkan peniaga akan mula dikenakan bayaran untuk menggunakan beberapa fungsi aplikasi ini.

Pertama sekali pemilik perniagaan boleh membalas mesej yang dihantar secara percuma jika dijawab dalam masa 24 jam. Selepas itu, peniaga perlu membayar untuk menjawab mesej yang sama. Pada waktu yang sama, perniagaan boleh menghantar maklumat pengesahan alamat penghantaran dan pas penerbangan kepada pelanggan menerusi aplikasi ini.

Iklan di Facebook pula akan menyokong penghantaran mesej WhatsApp terus kepada perniagaan. Butang untuk berbual dengan pegawai perkhidmatan pelanggan menerusi WhatsApp turut boleh dipaparkan pada laman web.

Dengan sokongan perniagaan yang lebih menyeluruh ini, WhatsApp akan akhirnya menjana pendapatan seperti perkhidmatan lain di bawah syarikat induk Facebook.

Sumber: Whatsapp

The post Aplikasi Whatsapp Business Mula Mengenakan Bayaran Terhadap Pengguna appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Aplikasi Whatsapp Business Mula Mengenakan Bayaran Terhadap Pengguna kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Aplikasi Whatsapp Business Mula Mengenakan Bayaran Terhadap Pengguna

Postingan terkait: