Ini Cara Mudah Mandikan Kucing Yang Takutkan Air

Ini Cara Mudah Mandikan Kucing Yang Takutkan Air - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ini Cara Mudah Mandikan Kucing Yang Takutkan Air, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Buat sesiapa yang memelihara kucing pasti tahu untuk memandikan kucing adalah sesuatu yang paling sukar. Pada kebiasaannya kucing takut akan air, anda bertuah jika ada juga kucing yang tidak langsung takutkan air.

Memelihara kucing yang takutkan air, banyakkanlah bersabar apabila memandikan kucing pasti akan meronta-ronta untuk mengelak daripada dirinya dari dibasahkan.

Berikut ini cara dan tips bagaimana untuk memandikan kucing yang takut pada air.

Pertama sekali, dapatkan syampu kucing. Syampu kucing boleh didapati dalam jenis cecair ataupun serbuk kering. Syampu jenis kering tidak memerlukan air untuk membersihkan kucing, cukup sekadar memberus.

Apabila memandikan kucing buat kali pertama, pastikan jangan jadikan ia pengalaman yang paling teruk bagi kucing anda, sebabnya nanti kucing tersebut akan takut mandi seumur hidup. Mandikan secara perlahan-lahan supaya anda tidak mencederakannya atau menakutkannya.

Memandikan kucing yang takut air boleh meninggalkan kesan trauma jika anda tidak berhati-hati, dan boleh menyebabkan kucing yang berada dalam ketakutan selama beberapa hari selepas itu.

Jangan rendam kucing korang sepenuhnya, maknanya jangan curahkan air pada mukanya. Sebaiknya, sebelum memandikan kucing, jangan lupa potong dulu kuku kucing tersebut, agar tidak dicakar.

Kalau bilik air ada “rubber mat”, ini agak bernas. Sebabnya semasa anda memandikan kucing rubber mat membuatkan kucing rasa lebih selamat, kurang cenderung untuk panik dan menjadi agresif.

Sumber: Himpunanceritalawak.com

The post Ini Cara Mudah Mandikan Kucing Yang Takutkan Air appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Ini Cara Mudah Mandikan Kucing Yang Takutkan Air kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ini Cara Mudah Mandikan Kucing Yang Takutkan Air

Postingan terkait: