Watak pernah melawan Juubi dan Terselamat !

Watak pernah melawan Juubi dan Terselamat ! - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Watak pernah melawan Juubi dan Terselamat !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta fakta aneh, Artikel fakta fakta member bts, Artikel fakta fakta naruto, Artikel fakta freeport, Artikel fakta golongan darah, Artikel fakta golongan darah ab, Artikel fakta gong yoo, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Binatang berekor dianggap sebagai raksasa yang berchakra, dengan kekuatan yang biasanya mustahil untuk ditandingi oleh sesiapa.

Ini adalah salah satu sebab utama mengapa mereka tidak dapat dijinakkan (dilawan) melalui kaedah biasa.

Terdapat sedikit sahaja watak di dalam Naruto yang telah mencuba melawan Juubi, dan bahkan lebih sedikit sahaja yang mampu hidup setelah melawan Juubi ini.



Jadi, mari kita tengok siapa yang berjaya terselamat atau berjaya menundukkan Juubi

Uchiha Sasuke



Dia terkenal bertarung dengan Killer Bee dan Gyuki di Kumogakure, di mana dia hampir dihapuskan. Bagaimanapun, dengan bantuan rakan sepasukannya, dia berjaya mengalahkan Bee.

Dia juga berjaya melumpuhkan semua 9 Juubi sekaligus, terima kasih kepada mata Rinnegan miliknya. 

Raikage Ketiga



Raikage Ketiga dikenali sebagai Raikage terkuat dalam sejarah Kumo. Dia adalah seperti raksasa yang sering kali dibandingkan dengan Juubi.

Dalam hidupnya, dia tidak menerima luka tunggal dari lawannya. Lebih-lebih lagi, dia sekali lagi terkenal dengan pertarungan dengan Gyuki (raksasa ekor 8).

Dia juga berjaya memotong salah satu tanduknya. Gyuki sendiri memuji kemahirannya untuk dapat melawannya.

Kisame Hoshigaki



Kisame Hoshigaki adalah salah seorang ahli Akatsuki, yang juga dikenali sebagai raksasa berekor yang tidak mempunyai ekor.

Dia mempunyai simpanan chakra yang besar. 30% daripada kuasa milik Kisame memaksa Gai membuka Pintu ke-6.

Kisame juga berdepan satu lawan satu untuk menentang Killer Bee, dan mendominasi pertempuran untuk sebahagian besar.

Oleh kerana rancangannya hanya untuk mengintip Bee, tidak jelas apa hasilnya sebenarnya. Namun, dia berjaya bertahan dan terselamat dalam pengintipan itu.


Killer Bee



Killer Bee juga dikenali sebagai senjata terkuat Kumogakure. Dia adalah Jinchuuriki Gyuki yang sempurna, yang membuatnya menjadi salah satu watak terkuat dalam siri ini.

Bee mampu bertarung melawan beberapa Binatang berekor semasa Perang Ninja Besar yang ke-4. Dia mampu melawan Isobu dan Kokuo secara khusus. Ia jelas bahawa dia memiliki kemahiran yang lebih baik daripada kedua-duanya.

Hashirama Senju



Hashirama Senju adalah Hokage pertama Konoha. Seperti yang anda ketahui, dia mempunyai jurus pengeluaran Kayu Kekkei Genkai, yang mempunyai keupayaan untuk meletakkan mana-mana Juubi di bawah kawalannya.

Hashirama Senju melancarkan 9 ekor di Lembah Terakhir, di mana dia meletakkan Juubi di bawah kawalannya menggunakan kaedah yang sama. Dikatakan bahawa dia mempunyai beberapa binatang buas di bawah kendalinya pada masa ini.

Madara Uchiha



Madara Uchiha adalah salah satu watak Naruto terkuat yang pernah wujud. Dia adalah antagonis utama Perang Besar ke-4, bersama dengan Kaguya Otsutsuki. Madara memiliki kebolehan pertempuran yang hebat. Semasa perang ini, dia dapat menentang semua 9 Binatang Berekor bersendirian. Dan ini tanpa Rinnegan.

Madara mampu bersendirian. Akhirnya, dia dapat mengurung semua Juubi di dalam Gedo Mazou, dan menjadi Jinchuuriki dari Sepuluh Ekor. Ini adalah watak yang sangat sedikit yang dapat ditarik di dunia Naruto, dan Madara Uchiha adalah salah satu daripada mereka.


Naruto Uzumaki



Naruto Uzumaki adalah Hokage Ketujuh Konoha. Dia juga Jinchuuriki Kurama yang sempurna, dan mempunyai chakra 8 ekor binatang yang lain.

Dia dapat mengalahkan Juubi semua. Jika anda mengambil kira bahawa dia tidak mempunyai chakra Sixth Path maka, ia adalah satu prestasi yang sangat mengagumkan.


Naruto tetap menjadi salah satu watak paling kuat dalam siri ini, dan pasti yang paling kuat di dunia shinobi sekarang.

Itu sahaja ulasan dari admin. Jika anda ada pendapat lain, boleh lah sama sama kongsikan. kui kui..


Sekianlah artikel Watak pernah melawan Juubi dan Terselamat ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Watak pernah melawan Juubi dan Terselamat !

Postingan terkait: