Anwar Ibrahim Tidak Berdendam Dan Sudah Lama Maafkan Tun Mahathir

Anwar Ibrahim Tidak Berdendam Dan Sudah Lama Maafkan Tun Mahathir - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Anwar Ibrahim Tidak Berdendam Dan Sudah Lama Maafkan Tun Mahathir, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


“Itu cerita lamalah.” kata pemimpin Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, apabila ditanya tentang sejauh mana keikhlasannya untuk kembali bekerjasama dengan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad.

Mengakui sering diajukan dengan persoalan itu, kata Anwar, ada pihak yang sinis dengan keputusannya memberi sokongan kepada Tun Mahathir untuk memimpin negara.

“Ada pemimpin tertinggi bertanya kepada saya, ‘Anwar, pandang saya dan beritahu anda sudah maafkan beliau (Tun Mahathir).

“Saya pandang dia, dan saya cakap, keutamaan saya adalah negara dan saya sudah maafkan Tun,” kata Anwar dalam sidang media di kediamannya di Bukit Segambut, Kuala Lumpur sebaik dibebaskan hari ini.

Tambah Anwar lagi, Tun Mahathir telah membuktikan betapa katanya akan dikotakan, dan tiada sebab untuk terus bermusuh dengan mentornya itu, memetik Astro Awani.

“Beliau berjuang dan bersusah payah dengan satu niat mahu memulihkan negara. Malah beliau juga membantu dalam pembebasan saya.

“Jadi kenapa saya perlu menyimpan dendam?” tenang sahaja pertanyaan itu diluahkan.

Sedar pasti akan ada yang cuba mengungkit kisah lama mereka, namun Anwar meminta semua pihak tidak menghiraukannya kerana ia hanya sebahagian daripada agenda menggugat kententeraman dan kemaraan negara ke arah lebih positif.

“Golongan ini ada kepentingan masing-masing, jangan pedulikan mereka.Tetapi saya mempunyai keyakinan penuh terhadap kepimpinan beliau dan jika berlaku peralihan kuasa, ia akan menjadi sesuatu yang boleh dibanggakan rakyat,” tambahnya.

Ditanya perancangan yang dibuat untuk melakukan comeback ke arena politik, ini jawapan Anwar.

“Saya tak pernah tinggalkan politik. Ya, memang sebelum ini pembabitan saya terhad, tapi saya tidak pernah ke mana-mana,” katanya tersenyum.

The post Anwar Ibrahim Tidak Berdendam Dan Sudah Lama Maafkan Tun Mahathir appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Anwar Ibrahim Tidak Berdendam Dan Sudah Lama Maafkan Tun Mahathir kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Anwar Ibrahim Tidak Berdendam Dan Sudah Lama Maafkan Tun Mahathir

Postingan terkait: