Bursa Saham Malaysia Pantas Pulih & Melantun Naik

Bursa Saham Malaysia Pantas Pulih & Melantun Naik - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bursa Saham Malaysia Pantas Pulih & Melantun Naik, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Pasaran saham Malaysia pantas pulih daripada kejatuhan pada awal dagangan, manakala ringgit mencecah paras terendah empat bulan.

Ahli politik veteran Tun Dr Mahathir Mohamad yang kembali aktif dalam politik, menerajui gabungan Pakatan Harapan (PH) untuk mengalahkan Datuk Sri Najib Razak dan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Indeks utama Malaysia, antara pasaran yang mencatat prestasi terbaik di Asia tahun ini, susut sehingga 2.2 peratus beberapa minit selepas ia didagangkan, ditarik turun merentas pasaran seperti kewangan, telekom dan syarikat penerbangan, terutamanya yang berkaitan kerajaan sebelum ini.

Bagaimanapun, kebanyakan kejatuhan kembali pulih, diimbangi kenaikan ketara dalam saham berkaitan kerajaan baharu, dan bursa tempatan hampir mendatar selepas setengah jam dagangan.

Di pasaran mata wang, ringgit susut ke paras terendah empat bulan 3.982 berbanding dolar Amerika Syarikat (AS) berikutan dagangan pesisir pantai kembali didagangkan buat kali pertama selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) Rabu lalu.

Pelabur menjangka reaksi bearis kepada pelantikan Mahathir menjadi perdana menteri untuk kali kedua, selepas bersara pada 2003 selepas 22 tahun berkuasa. – Reuters

The post Bursa Saham Malaysia Pantas Pulih & Melantun Naik appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Bursa Saham Malaysia Pantas Pulih & Melantun Naik kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bursa Saham Malaysia Pantas Pulih & Melantun Naik

Postingan terkait: