Patah Hati Boleh Membunuh Anda

Patah Hati Boleh Membunuh Anda - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Patah Hati Boleh Membunuh Anda, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Patah hati diekpresikan sebagai perasaan sedih dan kerinduan. Kebanyakan orang akan rasa patah hati apabila hubungan lama berakhir.

Ramai orang berfikir bahawa dunianya berakhir apabila patah hati, kerana benar-benar mahu mati, adakah anda pernah merasakan yang sama? Memetik laman yourtango.com, kajian terbaru ini menunjukkan bahawa hati yang patah dapat membunuh orang yang merasakannya.

Ini dipanggil sindrom patah hati dan biasanya berlaku selepas seseorang kehilangan orang yang dia cintai atau hubungan berakhir. Para pengkaji dari Beth Israel Deaconess Medical Center mendapati bahawa risiko serangan jantung meningkat sebanyak 21 kali dalam 24 jam pertama selepas kehilangan seseorang yang tersayang atau sedang patah hati.

Selama lima tahun, para penyelidik menemubual 2,000 pesakit dengan serangan jantung, mempersoalkan mereka tentang pencetus penyakit. Keputusan menunjukkan bahawa risiko serangan jantung 8 kali lebih tinggi daripada biasa selama seminggu selepas kematian orang yang disayangi.

Walaupun perlahan menurun, risiko kekal tinggi sekurang-kurangnya untuk sebulan. Penyelidikan sebelumnya telah menunjukkan bahawa kesihatan seseorang menurun selepas kematian orang terdekat dan ini dinyatakan sebagai sindrom patah hati.

Para penyelidik mengaitkan peningkatan risiko dengan perasaan depresi, kegelisahan, dan kemarahan yang datang dengan kesedihan. Perasaan ini boleh menyebabkan peningkatan kadar jantung dan tekanan darah, menjadikan darah cenderung membeku, akhirnya menyebabkan serangan jantung.

Perasaan emosi dan patah hati sebenarnya boleh menyebabkan kerosakan, menyebabkan serangan jantung dan patah hati secara fizikal. Kematian seseorang yang tersayang boleh menyebabkan kesakitan emosi atau kesakitan yang berakhir dengan kesakitan fizikal.

The post Patah Hati Boleh Membunuh Anda appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Patah Hati Boleh Membunuh Anda kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Patah Hati Boleh Membunuh Anda

Postingan terkait: