Jawapan Syed Saddiq Kepada Yang Asyik Tanya Mengenai PTPTN

Jawapan Syed Saddiq Kepada Yang Asyik Tanya Mengenai PTPTN - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Jawapan Syed Saddiq Kepada Yang Asyik Tanya Mengenai PTPTN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Buat mereka yang menanyakan status tentang pembayaran ptptn, berikut adalah jawapan yang diberikan oleh Syed Saddiq.

“Kami (kerajaan) bertanggungjawab untuk meringankan beban mereka, kami ingin pastikan anak muda yang meminjam ptptn ini akan hanya membayar ptptn mereka setelah mereka mempunyai kerja yang gajinya dalam lingkungan RM3000 ke RM4000.

Syed Saddiq yang juga merupakan ahli parlimen muar juga mengatakan bahawa bagi mereka anak muda yang baru keluar daripada Universiti atau gajinya belum sampai RM3000 mereka diberi keringan iaitu tidak perlu bayar ptptn sehingga mereka mempunyai gaji seperti yang dinyatakan.

Kenapa perkara ini penting katanya adalah bagi mereka yang kaya atau mempunyai duit mereka harus membayar duit tersebut agar dapat membantu orang lain (yang meminjam ptptn).

Zalim sekiranya kita tidak membantu mereka yang baru keluar dari universiti, baru nak kerja tetapi diberatkan dengan hutang ptptn sehingga nama mereka di senarai hitam. Demikian memetik kakishare.com

The post Jawapan Syed Saddiq Kepada Yang Asyik Tanya Mengenai PTPTN appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Jawapan Syed Saddiq Kepada Yang Asyik Tanya Mengenai PTPTN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Jawapan Syed Saddiq Kepada Yang Asyik Tanya Mengenai PTPTN

Postingan terkait: