Berkahwin Panjangkan Umur Anda

Berkahwin Panjangkan Umur Anda - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Berkahwin Panjangkan Umur Anda, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Tidak dinafikan, kos kehidupan sekarang adalah tinggi dan anak muda pula semakin ramai yang membuat keputusan untuk tidak berkahwin malah tidak mempunyai wang simpanan.

Dalam pada itu, ada kajian mendedahkan, berkahwin adalah kunci untuk hidup yang lebih sihat dan panjang umur. Golongan yang tidak berkahwin terdedah dengan risiko penyakit jantung, tekanan darah tinggi, kolestrol dan diabetes.

Ini kerana sokongan dan bantuan dari orang yang dicintai mampu membuatkan seseorang itu tidak mudah berputus asa untuk terus hidup. Mereka yang berkahwin mampu melawan penyakit tersebut berbanding mereka yang tidak berkahwin.

Mereka yang tidak berkahwin pula, lebih mudah berputus asa kerana tiada sokongan dari orang yang tersayang terutamanya pasangan hidup.

Penyelidikan ini turut menyokong beberapa kajian yang menunjukkan golongan tidak berkahwin menderita serangan jantung yang berisiko dan tahap ketahanan hidup lebih tinggi jika mereka sudah berkahwin.

Sumber: Ceritamenarik.com

The post Berkahwin Panjangkan Umur Anda appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Berkahwin Panjangkan Umur Anda kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Berkahwin Panjangkan Umur Anda

Postingan terkait: