Senaman Cantikkan Punggung Dan Peha

Senaman Cantikkan Punggung Dan Peha - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Senaman Cantikkan Punggung Dan Peha, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Masalah berat badan berlebihan adalah antara salah satu perkara yang sangat sensitif bagi sesetengah orang, terutamanya bagi wanita.

Janganlah menegur tentang berat badan seseorang, sudah pasti akan memberi tekanan yang besar kepada mereka.

Ada sesetengah orang yang nampak seperti kurus kerana saiz pinggangnya tidak terlalu lebar, tetapi peha dan punggungnya sangat besar dan lebar.

Selalunya perkara ini terjadi setelah seseorang wanita itu telah melahirkan anak, saiz dada, peha dan punggung akan berubah dan menjadi semakin lebar berbanding sebelum melahirkan anak.

Sebenarnya ada senaman yang sesuai untuk anda yang mengalami masalah ini. Jom kita lihat.

Langkah pertama

Berdiri tegak, kaki dijarakkan selari dengan dada dan bahu. Tangan letak kiri kanan.

Langkah kedua

Rendahkan sedikit badan, pastikan dada dada anda tegak dan tidak melengkung ke depan, bengkokkan lutut dan seimbangkan berat badan anda dengan menggunakan tumit.

Langkah Ketiga

Selepas itu, rendahkan lagi badan anda dan tangan anda naikkan lurus ke depan.

Langkah keempat

Seterusnya, pastikan tulang belakang anda tegak. Jangan lengkungkan badan. Tumit dengan jari-jemari kaki semua cecah lantai.

Langkah kelima

Rendahkan badan sehingga terasa nak cecah lantai. Pastikan dada anda dalam keadaan tegak.

Langkah keenam

Tahan selama mana anda boleh, sekurang-kurangnya 8 saat, perlahan-lahan naik semula sampai ke posisi yang nombor satu.

Squats melibatkan otot di bahagian bawah badan terlajak sikit bahagian belakang dan atas perut (rujuk rajah sebelah) iaitu quadriceps (peha hadapan), hamstrings (peha belakang), gluteus maximus (otot punggung), gastrocnemius (betis atas), seleus (betis bawah), tibialis anterior, rectus abdominus dan erector spinae.

Pastikan bahagian tersebut terasa masa anda buat SQUAT ni. Selamat mencuba!

Sumber: suziekuteri.blogspot

The post Senaman Cantikkan Punggung Dan Peha appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Senaman Cantikkan Punggung Dan Peha kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Senaman Cantikkan Punggung Dan Peha

Postingan terkait: