Tabiat Buruk Suami Terhadap Isteri Yang Patut Dihindari Segera

Tabiat Buruk Suami Terhadap Isteri Yang Patut Dihindari Segera - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tabiat Buruk Suami Terhadap Isteri Yang Patut Dihindari Segera, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Suami yang bertanggungjawab, seharusnya menganggap isteri sebagai sahabat sehidup semati. Adalah wajar bagi seorang suami yang baik sentiasa berlaku adil, dan tidak melakukan tabiat-tabiat buruk yang disenaraikan berikut ini dan mendahulukan kepentingan isteri serta keluarga.

Rajin kritik isteri

Cermin diri anda sendiri dan jangan suka mengkritik isteri anda. Pilihlah untuk sentiasa menghargai isteri anda. Berikan pujian-pujian atas apa yang telah dilakukan isteri kepada anda, anak-anak dan keluarga. Kadang-kadang, jika anda perlu membetulkan kesilapan isteri anda, lakukannya secara membina dan positif.

Mengongkong

Percaya atau tidak, suami tidak selalunya betul. Kadangkala isteri juga sebenarnya bagus dalam membuat keputusan sendiri. Jadi hentikan sikap ingin mengawal isteri dalam apa yang dilakukannya seharian. Lebih baik jika sama-sama dapat bekerja/hidup sebagai sebuah pasukan, sentiasa menggalakkan dan membantu sesama sendiri.

Anggap isteri sebagai objek

Tolonglah suami! Isteri anda bukannya satu objek untuk digunakan. Bukanlah objek yang hanya anda hargai bila perlu dan diabaikan apabila anda sudah dapat apa yang dikehendaki sahaja. Dia adalah isteri, kawan baik dan permaisuri anda, sepatutnya anda perlulah sentiasa menghormati dan menghargai isteri anda sebaiknya.

Tidak meluang masa bersama

Bersyukurlah, anda sangat bertuah kerana mempunyai seorang isteri. Janganlah terlampau sibuk dengan hal lain sehingga anda lupa untuk menghubunginya. Hantarlah pesanan ringkas yang menyatakan anda amat merinduinya. Beritahu dia bahawa dia adalah yang terpenting selain kerja anda, masa melepak dengan kawan-kawan anda, ataupun menonton sukan kegemaran anda.

Bahasa kesat/kasar

Jaga bahasa anda ketika berkomunikasi dengan isteri anda. Jangan sesekali menggunakan bahasa kasar dan lucah kepada isteri anda. Perbuatan suka menggelarkan isteri juga perlu dielakkan. Gunakanlah bahasa yang sesuai serta sopan ketika berkomunikasi dan tunjukkanlah kematangan diri anda.

The post Tabiat Buruk Suami Terhadap Isteri Yang Patut Dihindari Segera appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Tabiat Buruk Suami Terhadap Isteri Yang Patut Dihindari Segera kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tabiat Buruk Suami Terhadap Isteri Yang Patut Dihindari Segera

Postingan terkait: