Pelukkan Suami Sihatkan Isteri

Pelukkan Suami Sihatkan Isteri - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pelukkan Suami Sihatkan Isteri, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Pelukkan seorang suami kepada isteri adalah salah satu faktor mengapa sesebuah keluarga itu bahagia, ini kerana pelukkan suami itu mampu memberi satu aura positif kepada isteri. Setelah penat seharian menguruskan rumah dan anak-anak, pelukkan suami sahaja yang mampu meredakan kepenatan isteri.

Sebenarnya para suami sudah tahu kebaikkan memeluk isteri, namun mereka lebih suka tidak mengendahkannya kerana menganggap perbuatan itu hanya akan membuatkan isteri menjadi lebih manja.

Banyak manfaat yang anda boleh dapat jika anda memeluk isteri anda, selain dari mampu mengurangkan rasa penatnya, anda juga mampu menjaga kesihatan isteri anda hanya dengan memeluk mereka.

Bagaimana pula pelukkan mampu memberikan kesihatan kepada mereka? Menurut kata Pakar motivasi Datuk Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah, pelukan dan sentuhan suami kepada isterinya ada pelbagai kebaikan kepada si isteri juga kepada si suami.

Antara kebaikkannya adalah isteri anda boleh kurus hanya dengan pelukkan! Pelukan suami dapat mengurangkan tahap kolesterol dan meningkatkan kesihatan isteri.

Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10 saat setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun. Ini kerana pelukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan pelbagai hormon termasuk endorfin yang baik untuk kesihatan tubuh.

Hormon endorfin adalah sejenis bahan kimia semula jadi yang bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangkan keresahan. Sebab itu segala penat lelah isteri menguruskan kerja rumah mampu hilang hanya dengan satu pelukkan dari suami. Malah suami juga dapat menghilangkan strees dengan memeluk isteri.

Selain itu pelukan dan gurau senda antara suami dan isteri juga merupakan sunah Rasulullah s.a.w. Ini terbukti bahawa pelukkan mampu memberi rasa bahagia kepada pasangan anda.

Isteri lebih cenderung ingin kelihatan cantik jika mereka rasa diri mereka disayangi, dengan memeluk mereka dengan lebih kerap ianya mampu merangsang mereka untuk lebih berketerampilan lebih menarik dan cantik. Jika isteri sentiasa cantik dan sihat, suami juga yang mendapat untung!

Sumber: Penmerah.com

The post Pelukkan Suami Sihatkan Isteri appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Pelukkan Suami Sihatkan Isteri kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pelukkan Suami Sihatkan Isteri

Postingan terkait: