Rahsia Wajah Berseri Dengan Bawang Merah

Rahsia Wajah Berseri Dengan Bawang Merah - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rahsia Wajah Berseri Dengan Bawang Merah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Jeragat adalah salah satu masalah kulit yang kerap terjadi kepada wanita yang menjangkau usia 30-an, ramai wanita sanggup melaburkan ribuan ringgit bagi mengatasi masalah jeragat ini.

Tahukah anda bahawa bawang merah mampu merawat masalah anda? Bawang merah bukan sahaja berfungsi sebagai bahan dalam masakan, malah memberikan khasiat yang baik kepada tubuh badan mahupun kulit wajah anda.

Banyak manfaat bawang merah ini untuk kecantikan wanita. Antaranya mengawal paras kolesterol dalam badan dan mencegah keguguran rambut. Dalam perawatan wajah, getah bawang merah membolehkan mak-mak memperoleh 4 manfaat awet muda ini.

Manfaat Getah Bawang Merah

Menyingkirkan jeragat

Cara 1 : Belah bawang merah kepada dua bahagian. Kemudian, secara perlahan-lahan gosokkan bawang tersebut pada bahagian wajah yang berjeragat.

Lakukan dua kali sehari, mak-mak akan dapat lihat jeragat atau pigmentasi semakin pudar. Tapi jangan tonyoh kuat-kuat ye takut kulit cedera.

Cara 2 : Ambil air perahan bawang merah. Campurkan dengan yogurt asli (Tak perlu banyak, biar ngam-ngam untuk sekali pakai). Adun sebati dan sapu di muka. Biarkan 10 ke 15 minit barulah cuci bersih.muka muda berseri, muka berjeragat, jeragat, petua hilangkan jeragat, tip hilangkan jeragat, DIY buang jeragat

Anti penuaan

Bawang merah itu sendiri mengandungi vitamin A, C dan E yang bermanfaat untuk melindungi kulit dari sinaran ultra ungu. Ia juga mengandungi sumber quercetin yang mana itulah antioksidan paling kuat untuk menjaga keanjalan kulit wajah.

Caranya : Ambil air perahan bawang merah dan sapukan pada kulit wajah. Biarkan seketika dan basuh bersih. Jus tadi akan membantu meningkatkan perjalanan darah pada kulit wajah.

Kurangkan Jerawat

Kulit wajah yang sensitif dengan produk di pasaran, boleh mencuba cara alami ini. Bawang merah bersifat anti bakteria dan anti keradangan. Getahnya bekerja membunuh kuman malah membantu menyembuhkan luka bekas jerawat.

Caranya : Campurkan 1 sudu besar jus bawang merah segar dan 1 sudu besar minyak zaitun. Sapukan pada wajah sekitar 20 minit. Selepas itu cuci bersih dengan air dingin. Rasakan kelembutannya.

Fungsi Mencerahkan Kulit

Vitamin C yang ada pada bawang merah membantu menjaga kelembapan dan seri wajah. Jika kulit kelihatan kusam, cubalah sapukan masker bawang merah ini.

Caranya : 1/2 sudu besar jus bawang merah segar, 1/2 sudu kecil susu tepung dan sedikit buah pala. Campurkan sampai jadi kental. Sapukan pada wajah antara 15 ke 20 minit.

Syarat pakai masker tak boleh lebih 20 minit. Nanti boleh mengundang kerengsaan pada kulit. Kemudian bersihkan masker tadi dengan kapas yang dicelup pada susu yang dah dicairkan. Basuh bersih wajah.

Sumber: Petuaibu.com

The post Rahsia Wajah Berseri Dengan Bawang Merah appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Rahsia Wajah Berseri Dengan Bawang Merah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rahsia Wajah Berseri Dengan Bawang Merah

Postingan terkait: