Menjaga Hubungan Perkahwinan Jarak Jauh

Menjaga Hubungan Perkahwinan Jarak Jauh - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Menjaga Hubungan Perkahwinan Jarak Jauh, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Tidaklah semua insan diduga dengan perkara yang sama, ada pasangan diduga dengan perkahwinan jarak jauh. Bukanlah satu perkara baharu tetapi telah berlaku sejak lama lagi atas sebab yang tak dapat dielakkan.

Bezanya, jika zaman dahulu si suami keluar rumah berbulan-bulan lamanya kerana mencari nafkah untuk anak-anak dan isteri. Pada zaman sekarang, isteri atau suami terpaksa berpisah kerana masing-masing mempunyai kerjaya di tempat yang berbeza. Buat yang tengah melaluinya sekarang, berikut tips yang anda boleh amalkan bagi mengukuhkan lagi hubungan cinta yang telah terbina.

Menerima dengan hati terbuka

Setiap pasangan perlu menerima segala yang berlaku sebagai takdir. Pasti ada kebaikan dan hikmah mengapa mereka terpaksa berjauhan selepas berkahwin. Lihat dari sudut yang sangat positif dan berusaha untuk menyatukan semula keluarga jika ada peluang bertugas di negeri dan tempat yang sama dengan pasangan.

Gunakan masa berkualiti bersama

Jika selalu berjauhan, sesekali pulang ke rumah pasangan. Pastikan anda menggunakan masa dengan berkualiti. Habiskan masa yang berkualiti bersama isteri dan anak-anak dan lakukan aktiviti bersama supaya ia dapat mengeratkan silaturahim dalam keluarga serta ikatan kasih dalam keluarga dapat dikukuhkan lagi. Buat aktiviti yang boleh melibatkan seluruh ahli keluarga seperti isteri suami dan anak-anak.

Yakin dengan kesetiaan

Setiap pasangan yang terpaksa melalui PJJ mesti yakin pada isteri atau suami masing-masing. Apa yang kita fikirkan adalah doa. Sekiranya kita fikir baik, maka baiklah juga yang kita peroleh sebaliknya jika kita fikir yang buruk, buruk juga yang kita dapat.

Berkomunikasi

Di zaman serba moden dan teknologi yang canggih, berpisah beribu batu dapat dihubungkan dengan teknologi canggih seperti telefon, Internet, skype dan E-mel. Penggunaan teknologi dapat merapatkan hubungan suami dan isteri. Hubungi pasangan sekerap yang boleh. Bertanya khabar dan sentiasa meluangkan masa untuk bersms dan bercakap dengan pasangan melalui telefon dan sebagainya.

Sentiasa berdoa

Melalui fasa perkahwinan PJJ memerlukan banyak kesabaran dan ketabahan diri. Sentiasa melihat sesuatu dari sudut kebaikan dan sentiasa berdoa. Satu senjata yang paling kuat bagi orang yang terpaksa tinggal berjauhan dengan pasangan ialah doa dan sentiasa dekatkan diri pada Allah.

Sumber: Facebook

The post Menjaga Hubungan Perkahwinan Jarak Jauh appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Menjaga Hubungan Perkahwinan Jarak Jauh kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Menjaga Hubungan Perkahwinan Jarak Jauh

Postingan terkait: