‘Masa Dirakam Tiada Orang, Tetapi Bila Digambar, Ada Pula Budak Berambut Panjang Dekat Depan’ – Misteri Budak Perempuan Di Funfair

‘Masa Dirakam Tiada Orang, Tetapi Bila Digambar, Ada Pula Budak Berambut Panjang Dekat Depan’ – Misteri Budak Perempuan Di Funfair - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul ‘Masa Dirakam Tiada Orang, Tetapi Bila Digambar, Ada Pula Budak Berambut Panjang Dekat Depan’ – Misteri Budak Perempuan Di Funfair, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Makhluk halus adalah makhluk yang tidak mempunyai jasad sebagaimana manusia. Makhluk halus diyakini wujud oleh kebanyakan masyarakat di dunia, lebih-lebih lagi dalam kalangan masyarakat primitif.

Kewujudan makhluk halus boleh dikesan dalam cerita-cerita dongeng, kitab agama, dan cerita-cerita lisan. Meskipun demikian, sesetengah pihak mengklasifikasikan jin dan syaitan ke dalam kelompok makhluk halus juga.

Walaupun ramai mengatakan tidak pernah bertemu makhluk halus, ramai pula yang menempuh pengalaman yang menggerunkan itu. Mendengar ceritanya saja mungkin membuatkan kita rasa seram dan ketakutan, apatah lagi jika merasakan kehadiran makhluk ghaib tersebut di sekitar kita.

Satu kejadian ‘mistik’ yang dikatakan berlaku di satu funfair di Port Dickson ternyata membuat netizen bingung dengan kelibat seorang kanak-kanak perempuan berambut panjang yang dikatakan tiba-tiba wujud di dalam permainan keretapi di funfair terbabit.

Pemuat naik video @iqinnordin, menulis di Twitter (telah dipadamkan):

“Kejadian ni jadi dekat funfair Port Dickson. Tengok betul-betul dlm video ni depan budak perempuan baju pink yang melambai tu kosong kan? Dia sorang je dalam (gerabak) train tu”.

Sekiranya anda perasan, ada kelihatan seorang kanak-kanak berbaju pink memulas stering di dalam video terbabit. Fokus kepada kerusi dihadapannya (video terpaksa di-blur bagi menghormati privasi kanak-kanak)

Kejadian ni jadi dekat funfair Putrajaya. Tengok eh betul betul dlm vid ni depan budak perempuan baju pink yang melambai tu kosong kan? Dia sorang je dalam train tu http://pic.twitter.com/uUEA5ChfAz
— Little Mermaid 🧜🏼‍♀️ (@iqinnordin) December 25, 2017

Ya, tiada apa yang pelik dengan video terbabit. Tetapi ada keganjilan pada gambar yang diambil selepas itu.

Menjawab soalan-soalan mereka yang musykil dengan kejadian Iqin menulis: “Bagi yg tertanya dalam video dia tengah main steering. Gambar tu diambil selepas keretapi tu pusing balik. Pusingan bila tengah jalan diorang takkan berhentikan selagi tak habis pusing. Berapa kali pusing tu tak pasti. Untuk kepastian, tengok budak belakang baju merah tu budak yang sama. Harap maklum.”

Untuk kes yang sebegini, sudah tentu ada yang percaya, dan tidak kurang juga yang tidak percaya. Tweet terbabit mendapat 7 ribu retweet dalam masa 12 jam ia dimuat naik.

Sumber: Siakapkeli.my

The post ‘Masa Dirakam Tiada Orang, Tetapi Bila Digambar, Ada Pula Budak Berambut Panjang Dekat Depan’ – Misteri Budak Perempuan Di Funfair appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel ‘Masa Dirakam Tiada Orang, Tetapi Bila Digambar, Ada Pula Budak Berambut Panjang Dekat Depan’ – Misteri Budak Perempuan Di Funfair kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel ‘Masa Dirakam Tiada Orang, Tetapi Bila Digambar, Ada Pula Budak Berambut Panjang Dekat Depan’ – Misteri Budak Perempuan Di Funfair

Postingan terkait: