Perbezaan Cinta Matang Dengan Tidak Matang

Perbezaan Cinta Matang Dengan Tidak Matang - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Perbezaan Cinta Matang Dengan Tidak Matang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Bercinta itu memang menyeronokkan, segalanya nampak indah belaka. Seperti kata orag, jika sudah cinta, kentut pasangan pun bau wangi. Tetapi sejauh mana seriusnya anda dalam percintaan? Adakah hanya untuk suka-suka menabur janji, ataupun anda benar-benar berniat untuk mengajak pasangan anda membina keluarga sebenar?

Cinta itu bukan hanya dibuktikan melalui kata-kata atau janji-janji manis semata-mata, tetapi melalui perbuatan. Adakah anda benar-benar berani untuk berhadapan dengan dunia sebenar percintaan? Percintaan sebenar itu adalah perkahwinan, di mana ketika itu anda dan pasangan bersama-sama menempuh kehidupan yang penuh dengan cabaran dan pengorbanan.

Cinta itu ada dua jenis, cinta matang atau cinta tidak matang. Apa itu cinta matang? apabila anda mengenali seseorang, anda tidak mahu membuang masa dengan bercinta terlalu lama, malah anda memilih untuk berjumpa dengan keluarganya dan mahu mengakhiri perhubungan tersebut kepada hubunga yang halal.

Cinta tidak matang pula apabila anda bercinta hanya untuk suka-suka, hanya mahu berseronok bermain dengan kata-kata manis dan menabur janji, padahala anda langsung tidak berniat untuk mengajaknya membina keluarga sebenar. Lelaki ataupun perempuan, ada harus sama-sama memainkan pernan anda, jika pasangan anda tidak memulakan dahulu perbincangan ke arah yang lebih serius, apa salahnya jika anda yang mulakan dahulu.

Tetapi jika dia bertindak seperti sambil lewa, dan sering mengelak apabila anda menyentuh soal perkahwinan, mungkin dia belum bersedia atau memang tidak memikirkan ke arah itu. Lebih baik tinggalkan sahaja pasangan anda, cari orang yang benar-benar serius.

Bagaimana untuk anda tahu bahawa pasangan anda itu serius dengan hubungan atau tidak? Jom kita bincangkan.

Cinta tidak matang

  • Tidak bersedia membawa anda berjumpa dengan kedua ibu bapanya walaupun sudah lama bercinta.
  • Tabur janji manis tapi tidak pernah tepati.
  • Suka buat keputusan melulu, dan suka mintak putus dan mintak berhubung semula, seperti budak-budak dan tidak matang.
  • Suka menghindarkan diri apabila sebut tentang kahwin, mudah tukar topik dan dia mudah rasa rimas.
  • Suka menaruh harapan kepada ramai gadis. Berlaku curang dibelakang anda misalnya.

 

Cinta matang

  • Bersedia untuk membawa anda berjumpa ibu bapanya, malah sudah bersedia untuk bertemu dengan keluarga anda, itu tandanya dia benar-benar serius.
  • Tidak suka menabur janji, dia lebih suka berterus terang dan bersikap lebih terbuka.
  • Tidak pernah main-main dengan cinta, sentiasa fokus dengan kerja kerana ingin menyimpan duit untuk memperisterikan anda.
  • Fahami kehendak pasangan.

Mereka yang lebih matang selalunya tidak suka bila anda suka mempermainkan dirinya, jika anda menipu, sebaiknya berterus terang saja. Jika pasangan anda itu menuegur anda untuk kebaikkan anda, itu tandanya dia benar-benar seirus dengan diri anda.

Sumber: Baituljannah.com

The post Perbezaan Cinta Matang Dengan Tidak Matang appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Perbezaan Cinta Matang Dengan Tidak Matang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Perbezaan Cinta Matang Dengan Tidak Matang

Postingan terkait: