Wanita Merempuh Sebuah Kedai Apabila Pedal Minyak Disangkakan Brek

Wanita Merempuh Sebuah Kedai Apabila Pedal Minyak Disangkakan Brek - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Wanita Merempuh Sebuah Kedai Apabila Pedal Minyak Disangkakan Brek, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Seorang pemandu wanita yang berusia 19 tahun telah merempuh sebuah kedai serbaneka yang berada di sebuah stesen minyak di Jalan Pesona Taman Pelangi Indah, Johor Bahru. Kereta yang dipandu oleh wanita berkenaan hilang dari kawalan.

Kejadian itu telah berlaku seminggu yang lalu pukul 1.30 pada waktu pagi. Rempuhan itu terjadi dipercayai daripada kesilapannya sendiri yang secara tidak sengaja tertekan pedal minyak seusai sahaja dia habis mengisi minyak di stesen berkenaan.

Asisten Komisioner Shahurinain Jais selaku Ketua Polis Daerah Johor Bahru berkata, pemandu wanita yang memandu kereta jenis proton saga itu secara tidak disedari tertekan pedal minyak dan selepas itu keretanya terus masuk dan merempuh kedai serbaneka di hadapannya.

“Pemandu wanita itu dari Taman Pelangi Indah dan pergi ke stesen minyak berkenaan untuk            mengisi minyak.”

“Apabila selesai mengisi minyak, pemandu kereta yang juga seorang kerani dipercayai tertekan pedal minyak lalu terbabas dan meluncur masuk ke dalam kedai serbaneka.” 

“Dia mengalami luka kecil di bahagian muka,tangan dan juga kaki akibat dari rempuhan berkenaan katanya lagi.”

Tambah beliau lagi, Kes ini disiasat mengikut Seksyen 43 Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sudah banyak kejadian seperti ini, oleh kerana tergesa-gesa ingin pergi di tempat yang ditujui atau sebagainya sampai ada yang tersalah tekan mana brek dan mana pedal minyak. Selalulah berhati-hati. Jangan disebabkan kecuaian nyawa orang lain menjadi mangsanya.

Sumber: Kisah Dunia

The post Wanita Merempuh Sebuah Kedai Apabila Pedal Minyak Disangkakan Brek appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Wanita Merempuh Sebuah Kedai Apabila Pedal Minyak Disangkakan Brek kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Wanita Merempuh Sebuah Kedai Apabila Pedal Minyak Disangkakan Brek

Postingan terkait: