Akibat Batuk Terlalu Kuat, Tulang Rusuk Wanita Ini Patah!

Akibat Batuk Terlalu Kuat, Tulang Rusuk Wanita Ini Patah! - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Akibat Batuk Terlalu Kuat, Tulang Rusuk Wanita Ini Patah!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Siapa sangka, batuk dengan terlalu kuat boleh mengakibatkan patah tulang rusuk. Rasanya ianya terlalu mustahil. Akan tetapi, perkara ini benar-benar berlaku terhadap wanita ini.

Wanita yang berusia 66 tahun ini terkejut setelah mengetahui bahawa tulang rusuknya patah akibat batuk yang terlalu kuat. Tidak disangka-sangka boleh terjadi seperti itu.

Wanita yang pada mulanya hanya menghidap selsema ini bertemu doktor kerana mengalami rasa sakit di bahagian kanan badannya selain terdapat lebam yang teruk.

Walau bagaimanapun, imbasan X-ray yang dibuat menunjukkan bahawa dia mengalami patah tulang rusuk selain terdapat hernia pada dinding dadanya yang disebabkan batuk tersebut.

Wanita warga emas yang berasal daripada Massachusetts ini pada awalnya disahkan menghidap jangkitan pernafasan yang menyebabkan selesema selain mengalami batuk selama dua minggu.

Meskipun telah diberikan vaksin lapan tahun lalu, dia didapati positif batuk kokol. Batuk kokol adalah jangkitan bakteria pada paru-paru.

Simpton batuk kokol sama seperti selesema iaitu hidung beringus, mata berair, sakit tekak dan suhu badan yang naik dan turun.

Batuk kokol amat berbahaya kepada bayi dengan satu daripada 500 bayi yang menghidapnya boleh menemui maut.

Sukar untuk dipercayai bukan? Jika anda menghidapi batuk, segera mendapat rawatan dengan doktor bertauliah supaya keadaan tidak menjadi lebih teruk seperti kejadian ini.

Sumber: Dailymail.co.uk

The post Akibat Batuk Terlalu Kuat, Tulang Rusuk Wanita Ini Patah! appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Akibat Batuk Terlalu Kuat, Tulang Rusuk Wanita Ini Patah! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Akibat Batuk Terlalu Kuat, Tulang Rusuk Wanita Ini Patah!

Postingan terkait: