Saya Bingung Ya Allah, Isteri Suruh Kahwin 4!

Saya Bingung Ya Allah, Isteri Suruh Kahwin 4! - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Saya Bingung Ya Allah, Isteri Suruh Kahwin 4!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Mesti pelik bukan bila terdengar kaum isteri menyuruh suaminya kahwin lagi bukan seorang, bukan dua orang tapi tiga orang untuk mencukupkan 4!

Berikut ini kisahnya…

Saya menikah 2004 ketika itu saya umur 30, dan isteri saya berumur 25. Setelah dua tahun kawin isteri saya mencadangkan saya untuk menikah lagi, sebenarnya saya sudah merasa cukup dengan seorang isteri.

Tapi isteri saya terus mendesa, malah mengenalkan dan melamar seorang janda beranak satu umur 21 tahun kematian suami. Akhirnya kami menikah dan jadilah isteri kedua saya. Kehidupan kami semua berjalan dgn baik selama empat tahun.

Entah macam mana, tak lama lepas itu kedua isteri saya sepertinya berpakat untuk mencarikan isteri ketiga untuk saya.

Saya bagitau, “Sudah la.. aku kahwin dengan kamu berdua pun aku rasa tak mampu berlaku adil, aku bimbang nanti akan memberatkan hisabku di mahsyar kelak.”

Mereka pulak jawab, “Kami redha, kami merasa abang sudah terlalu adil, kami ingin carikan seorang lagi madu untuk abang.

Dalam gara-gara merajuk mereka memaksa sambil mencadangkan kepada saya seorang janda umur 23 tahun tanpa anak”.

Alhamdulillah kami menikah.

Selepas enam tahun kehidupan poligami ini, isteri-isteri dan anak-anak saya semakin rapat, dan alhamdulillah tiada masalah di antara mereka kerana setiap hari selepas solat maghrib, mereka semua saya kumpulkan untuk kegiatan ta’lim, tausiyah keluarga, belajar quran, dan membina silaturahim.

Suatu hari, saya dikejutkan oleh cadangan baru dari mereka. Ketiga isteri dan anak-anak sepakat meminta saya untuk kawin lagi!

Kahwin untuk kali ke-empat!!!
MasyaALLAH…
Saya bingung ya Allah. Saya sesungguhnya jadi takut ya Allah.
Akhirnya di tengah kebingungan… saya terbangun dari tidur.

Aahhh nasib baik hanya mimpi …
Alahai ahhhhh sayangnya….

Sekian.

P/S: Terima kasih sebab menbaca. Har har har!

Sumber: Facebook/Viral Media Johor

The post Saya Bingung Ya Allah, Isteri Suruh Kahwin 4! appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Saya Bingung Ya Allah, Isteri Suruh Kahwin 4! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Saya Bingung Ya Allah, Isteri Suruh Kahwin 4!

Postingan terkait: