Perempuan Kena Tahu, Mencuci Miss V Dengan Sabun Adalah Bahaya! Ketahui Cara Betul Menjaga Kebersihan Kewanitaan

Perempuan Kena Tahu, Mencuci Miss V Dengan Sabun Adalah Bahaya! Ketahui Cara Betul Menjaga Kebersihan Kewanitaan - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Perempuan Kena Tahu, Mencuci Miss V Dengan Sabun Adalah Bahaya! Ketahui Cara Betul Menjaga Kebersihan Kewanitaan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Bagi ramai wanita, kecantikan kulit wajah dan badan adalah penting. Namun, menjaga kebersihan Miss V juga jadi perkara yang tidak kurang pentingnya.

Organ kewanitaan ini harus dijaga agar sihat kerana mudah terdedah kepada penyakit. Berikut adalah cara mudah untuk menjaga kebersihannya organ ini.

1. Gunakan air suam

Gunakan sabun atau pencuci khas boleh menghilangkan bau, tetapi tidak baik menggunakannya setiap hari. Untuk mengekalkan kebersihan Miss V, cukup sekadar hanya gunakan air suam atau air biasa. Amaran penting! jangan gunakan sabun mandi biasa kerana bahan-bahan boleh menyebabkan kegatalan.

2. Tidak perlu pewangi

Sekiranya anda sudah menggunakan sabun khas kewanitaan, jangan gunakan minyak wangi. Semakin terdedah kepada bahan kimia, semakin besar risiko iritasi.

3. Perhatikan kebersihan miss V semasa haid

Semasa haid, organ ini terdedah kepada banyak bakteria. Darah kotor yang dilepaskan di atas pad boleh merosakkan organ ini. Cuba sentiasa menggantikan tuala selepas 3 – 4 jam. Jangan tunggu sampai penuh. Jika sudah sampai 4 jam, gantikan segera.

4. Seluar dalam hendaklah dipertimbangkan

Gunakan seluar dalam kapas yang mampu menyerap peluh. Kurangkan penggunaan seluar ketat kerana boleh menyebkan iritasi di sekitar kawasan Miss V.

5. Bulu kemaluan dirapikan secara rutin

Bulu kemaluan yang lebat, semakin lembablah kawasan Miss V. Jika lembab, bakteria dan kulat akan mudah bersarang. Rajinlah mengunting bulu Miss V.

6. Senaman Hip Bridge

Senaman ini (seperti dalam gambar) adalah gimnastik yang boleh menguatkan pelvis wanita. Pergerakan ini baik untuk mengekalkan kesihatan Miss V dan juga mengekalkan daya tahan semasa bersetubuh.

7. Minum banyak air kosong

Minum air secara teratur dapat membersihkan Miss V dari dalam. Jadi jangan lupa minum air!

Sumber: IDN Times

The post Perempuan Kena Tahu, Mencuci Miss V Dengan Sabun Adalah Bahaya! Ketahui Cara Betul Menjaga Kebersihan Kewanitaan appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Perempuan Kena Tahu, Mencuci Miss V Dengan Sabun Adalah Bahaya! Ketahui Cara Betul Menjaga Kebersihan Kewanitaan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Perempuan Kena Tahu, Mencuci Miss V Dengan Sabun Adalah Bahaya! Ketahui Cara Betul Menjaga Kebersihan Kewanitaan

Postingan terkait: