Rusing Dengan Rambut Gugur? Siapa Sangka Bahan Ini Berkesan Dapat Menyelamatkan Kepada Anda Dari Botak

Rusing Dengan Rambut Gugur? Siapa Sangka Bahan Ini Berkesan Dapat Menyelamatkan Kepada Anda Dari Botak - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rusing Dengan Rambut Gugur? Siapa Sangka Bahan Ini Berkesan Dapat Menyelamatkan Kepada Anda Dari Botak, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Keguguran rambut sangat menjengkelkan dan juga menyedihkan terutamanya wanita, setuju? Rambut yang kita jaga untuk jangka masa panjang dan lebat dari zaman kanak-kanak, tiba-tiba menipis setelah berinjak dewasa.

Rasanya seperti tidak lama lagi kepala anda boleh mengalami kebotakan jika dibiarkan secara berterusan.

Penjagaan rambut ke salon juga tidak tidak murah. Oleh itu, kali ini kami kongsi resipi rahsia bagi menyelamatkan kepala anda dari keguguran rambut. Caranya sangat mudah. Dengan menggunakan bahan-bahan di dapur anda!

Bahan-bahan:

10 ulas bawang putih

50 ml minyak kelapa

Cara membuatnya:

1. Kupas 10 ulas bawang putih, kemudian tumbuk sehingga lumat.

2. Masukkan bawang putih ke dalam kuali, kemudian tambah 50 ml minyak kelapa.

3. Masak sehingga mendidih selama 2-3 minit dengan api kecil dan kemudian biarkan sejuk.

4. Simpan minyak bawang putih itu tadi di dalam botol.

Cara menggunakan:

Tuangkan minyak bawang putih pada kulit kepala urut selama 10 minit, kemudian biarkan selama kira-kira satu jam. Selepas itu bilas dengan syampu sehingga bersih. Lakukannya 2-3 kali seminggu. Sekiranya dilakukan dengan kerap, keguguran rambut anda akan diselesaikan.

Bawang putih tmengandungi anti-septik semulajadi yang boleh mengurangkan keguguran rambut, mempercepatkan pertumbuhan rambut dan mencegah uban. Walaupun minyak kelapa boleh mengekalkan rambut yang sihat dengan meresap ke dalam batang rambut. Minyak kelapa juga dapat menguatkan rambut dan melembabkan rambut dari dalam.

Tonton video berikut ini!

Sekarang tidak memerlukan bayar mahal untuk ke salon ya!

Sumber: Youtube

The post Rusing Dengan Rambut Gugur? Siapa Sangka Bahan Ini Berkesan Dapat Menyelamatkan Kepada Anda Dari Botak appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Rusing Dengan Rambut Gugur? Siapa Sangka Bahan Ini Berkesan Dapat Menyelamatkan Kepada Anda Dari Botak kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rusing Dengan Rambut Gugur? Siapa Sangka Bahan Ini Berkesan Dapat Menyelamatkan Kepada Anda Dari Botak

Postingan terkait: