Pelakon Watak ‘Tinky Winky’ Hembus Nafas Yang Terakhir Di Tepi Jalan

Pelakon Watak ‘Tinky Winky’ Hembus Nafas Yang Terakhir Di Tepi Jalan - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pelakon Watak ‘Tinky Winky’ Hembus Nafas Yang Terakhir Di Tepi Jalan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Pada 24 Januari 2018, dunia dikejutkan apabila seorang pelakon yang membawa watak sebagai Tinky Winky yang popular dalam rancangan siri kanak-kanak, Teletubbies dilaporkan meninggal dunia. Kejadian ini juga telah disahkan oleh rakan baiknya sendiri.

Pelakon berkenaan dikatakan telah meninggal dunia serta merta di tempat kejadian setelah dirinya diserang penyakit Hypothermia dan juga didapati pengsan di tepi jalan di kawasan Liverpool.

Simon Shelton Barnes 52 tahun yang berasal dari Ampthill Bedfordshire, England pernah dilatih sebagai seorang penari balet dan koreografer sebelum dia mengambil bahagian sebagai watak di dalam rancangan berkenaan yang telah diterbitkan oleh BBC.

Mendiang yang lebih dikenali sebagai Barnes ini adalah bapa kepada tiga orang anak. Di dalam rancangan itu dia membawa watak sebagai Tinky Winky dan lakonan yang dibawanya sangan terkesan dan hebat sekali.

Pada mulanya Barnes berasa amat keberatan untuk menerima watak berkenaan sehinggalah dia menerima satu emel dari para peminat dewasanya sehinggalah ke peminat kanak-kanak bila merasakan dirinya seperti salah seorang ahli kumpulan The Beatles.

Mendiang Barnes juga pernah menyatakan mengenai watak Tinky Winky dalam rancangan Teletubbies.

‘Saya memulakan kerjaya saya sebagai seorang penari balet dan baru sahaja menjadi seorang kareografer, jadi saya berfikir ini adalah merupakan langkah yang mempunyai risiko yang besar tapi pada masa yang sama amat berbaloi’.

Bagi yang pernah menonton rancangan Teletubbies ini, anda sudah pasti tahu ada tiga lagi watak lain selain Tinky Winky iaitu Dipsy, Lala dan Po. Terdapat empat warna seperti ungu, hujau, kuning dan juga merah.

Mungkin bagi yang pernah menonton rancangan ini suatu ketika dahulu, sudah pasti anda akn mengimbau kembali nostalgia dankenangan-kenangan semasa kecil-kecil dahulu. Mungkin bukanlah rancangan kartun yang hebat seperti rancangan kartun yang ada pada masa kini. 

Tetapi, Teletubbies adalah satu rancangan yang mempunyai banyak pengisian moral dan amat bagus untuk tatapan kanak-kanak. Tiba-tiba pula terkenang zaman sekolah rendah dalu. Pagi-pagi sebelum turun sekolah tonton dulu Teletubbies sampai mak pulas telinga suruh turun sekolah cepat.

Sumber: Siakapkeli.my

The post Pelakon Watak ‘Tinky Winky’ Hembus Nafas Yang Terakhir Di Tepi Jalan appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Pelakon Watak ‘Tinky Winky’ Hembus Nafas Yang Terakhir Di Tepi Jalan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pelakon Watak ‘Tinky Winky’ Hembus Nafas Yang Terakhir Di Tepi Jalan

Postingan terkait: