Awas Wanita, Ketahui 5 Fakta Jangkitan ‘Miss V’ Penyebab HIV Yang Jarang Diketahui

Awas Wanita, Ketahui 5 Fakta Jangkitan ‘Miss V’ Penyebab HIV Yang Jarang Diketahui - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Awas Wanita, Ketahui 5 Fakta Jangkitan ‘Miss V’ Penyebab HIV Yang Jarang Diketahui, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Seorang wanita mestilah mengetahui masalah-masalah yang boleh berlaku di dalam Miss V, termasuk jangkitan kulat yis. Apa itu jangkitan kulat yis? Jangkitan ini berlaku jika sel-sel kulat tumbuh di dalam Miss V secara berlebihan.

Yis tergolong dalam jenis kulat yang lebih spesifik dipanggil sebagai Candida albicans. Jangkitan ini sebenarnya biasanya dialami oleh semua wanita dan bukan masalah yang serius, tetapi masih mengganggu dengan rasa gatal-gatal dan rasa panas di sekitar mulut Miss V. Ketahui lagi 5 fakta mengenai jangkitan yis ini.

1. Makanan manis mempercepat pertumbuhan yis

Di dalam Miss V terdapat ekosistem yang mengawal pertumbuhan bakteria. Terdapat bakteria yang buruk juga terdapat bakteria yang baik. Salah satu bakteria yang baik yang menghasilkan asid di dalam vagina ialah lactobacillus. Serangan infeksi menyebabkan bakteria ini tidak dapat mengawal pertumbuhan yis. Pertumbuhan juga boleh disebabkan oleh makan terlalu banyak makanan manis dan penggunaan antibiotik.

2. Gejala jangkitan yis bukan perkara remeh

Sesetengah wanita tidak sedar jika mereka telah dijangkiti dengan yis. Kebanyakan berfikir mereka hanya mengalami alergi. Perhatikan sama ada keputihan dalam jangka panjang atau hanya sebentar. Sekiranya lama, anda boleh berjumpa dengan doktor anda untuk memastikannya.

3. Infeksi yang dibiarkan menyebabkan penyakit serius

Jangkitan yis tidak berbahaya namun tidak bermakna harus dibiarkan. Jangkitan yang lama boleh menyebabkan penyakit serius seperti HIV. Perhatian Miss V dan berjumpa dengan doktor jika ada masalah.

4. Terlalu khuatir dan tekanan stres boleh menjejaskan pertumbuhan yis

Kebimbangan dan tekanan menjadi salah satu pencetus pertumbuhan yis. Semakin anda tertekan, semakin banyak yis yang berkembang di dalam Miss V anda.

5. Berjumpa dengan doktor

Cara paling selamat untuk menangani jangkitan yis adalah dengan berjumpa doktor. Jangan teragak-agak untuk berunding kerana mencegah lebih baik daripada rawatan.

Sumber: IDN Times

The post Awas Wanita, Ketahui 5 Fakta Jangkitan ‘Miss V’ Penyebab HIV Yang Jarang Diketahui appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Awas Wanita, Ketahui 5 Fakta Jangkitan ‘Miss V’ Penyebab HIV Yang Jarang Diketahui kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Awas Wanita, Ketahui 5 Fakta Jangkitan ‘Miss V’ Penyebab HIV Yang Jarang Diketahui

Postingan terkait: