Perempuan Kena Tulis! Jangan Biarkan Seseorang Lelaki Menyentuh ‘Kawasan Badan’ Ini! Walaupun Mungkin Anda Juga Sering Menyentuhnya

Perempuan Kena Tulis! Jangan Biarkan Seseorang Lelaki Menyentuh ‘Kawasan Badan’ Ini! Walaupun Mungkin Anda Juga Sering Menyentuhnya - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Perempuan Kena Tulis! Jangan Biarkan Seseorang Lelaki Menyentuh ‘Kawasan Badan’ Ini! Walaupun Mungkin Anda Juga Sering Menyentuhnya, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Semasa belajar di sekolah menengah, cikgu pernah membincangkan mengenai perkembangan tulang muka akan berhenti apabila seorang wanita berusia 18 tahun.

Tetapi adakah anda tahu, beberapa kebiasaan kecil yang sering anda lakukan setiap hari boleh menjadi kesan buruk, cepat tua dan hodoh? Mahukah anda bentuk muka anda yang baik ‘berubah’ kerana tabiat remeh anda?

1. Menggerakkan kening dan mata untuk membimbing orang lain

Biasanya kanak-kanak perempuan mahupun lelaki boleh melakukan perkara ini apabila bercakap dan berinteraksi. Bila sudah menjadi kebiasaan dan terus dilakukan, lima garis datar (kedutan) di dahi anda akan kelihatan lebih jelas.

Semua pergerakan yang dilakukan di muka menentukan sama ada kulit akan berkerut atau tidak cepat. Orang Asia bertuah tidak kerap melakukan kod mata ini, kod mata seperti ini kebanyakannya dilakukan oleh orang barat, anda boleh nilaikan sendiri bagaimana wajah orang barat. Lebih banyak kedutan bukan?

2. Pegang wajah dengan tangan anda

Biasanya kerapa dilakukan semasa mesyuarat, membaca buku atau ketika kepala sedikit pening. Walaupun kelihatan remeh, tetapi jika dilakukan dalam masa yang lama, selain menyebabkan kedutan, wajah sentiasa ditekan juga boleh berubah bentuk! Kedutan yang disebabkan oleh tekanan tangan juga adalah kerutan abadi yang tidak dapat dihilangkan lagi, semuanya kerana kulit sudah terlanjur kerap menerima tekanan. Lebih baik hentikan kebiasaan buruk ini awal, ya!

3. Mengerutkan hidung

Biasanya ini berlaku apabila anda ketawa atau tersenyum, pergerakan ini juga merupakan salah satu daripada trend foto-foto masa kini. Kelihatan lucu dan comel, namun pergerakan ini dapat mempercepatkan kedutan pada bahagian hidung. Bahagian kulit wajah yang paling cepat berkedut adalah bahagian yang selalu bekerja ketika manusia berekspresi, seperti hujung mata, bawah mata, bahagian di antara kening, dahi dan lain-lain.

4. Pakai topeng masker sehingga melepasi had masa

Banyak orang yang berfikir bahawa tempoh memakai topeng adalah berkadar dengan hasil yang bakal diperoleh, iaitu lebih lama, hasil lebih maksimum. Perlu diingat, pemikiran ini benar-benar salah! Masa maksimum untuk memakai topeng hanya 15 minit, bila lebih dari itu kulit sudah tidak akan dapat menyerap lagi. Apakah hasilnya? Banyak, kulit anda akan lebih berminyak, kotor dan tentunya boleh menyebabkan alahan.

5. Menjadikan makanan manis sebagai sarapan, makan tengahari dan makan malam

Mungkin anda sering berfikir, makan tengah hari makan sekeping kek, cukup sedikit sahaja, tidak kenyang malah boleh diet.

Pemikiran ini salah! Anda tidak tahu kandungan gula yang terkandung dalam kek itu. Tepatnya jika anda hanya makan makanan manis setiap hari, bersiaplah untuk mengatakan ‘hai hai’ kepada obesiti dan diabetes.

6. Menyepetkan mata

Ini biasanya dilakukan dengan kerap terutama apabila melihat objek jauh atau apabila terdedah kepada cahaya matahari. Apabila dilakukan untuk jangka masa yang lama, boleh menyebabkan kedutan pramatang pada mata! Orang dengan rabut mata negatif juga sering melakukan ini, berhati-hatilah! Anda lebih baik memakai cermin mata dan cermin mata hitam, bukan kerana anda ingin kelihatan cantik, daripada memanggil kedutan yang datang cepat.

7. Memainkan kulit mata adalah seperti memainkan getah

Ini sering dilakukan apabila mata rasa tidak selesa, make-up, memakai kanta sentuh, atau apabila mengantuk. Sekali lagi, pergerakan ini boleh menjemput kedutan awal pada kulit! Bagaimanapun, jangan bermain pada kawasan kulit wajah yang sering digunakan untuk berekspresi, tidak mahu cepat tua kan?

8. Memakai dan membuang topeng muka dengan jari

Ini kelihatan sangat semula jadi, jika anda tidak menggunakan tangan, mahu menggunakan apa lagi? Walaupun tidak aneh sama sekali, tetapi apabila anda mengenakan topeng, bakteria di tangan anda boleh menempel pada topeng. Jika anda kerap menggunakan topeng yang terjejas, jangan terkejut semakin lama kulit anda semakin teruk pula! Ini tidak hanya pada topeng masker, tetapi juga semua krim yang anda gunakan di wajah anda.

Bagaimana, perempuan? Adakah anda tahu akibat daripada kebiasaan anda di atas? Kongsikan dengan segera!

Sumber: Cerpen

The post Perempuan Kena Tulis! Jangan Biarkan Seseorang Lelaki Menyentuh ‘Kawasan Badan’ Ini! Walaupun Mungkin Anda Juga Sering Menyentuhnya appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Perempuan Kena Tulis! Jangan Biarkan Seseorang Lelaki Menyentuh ‘Kawasan Badan’ Ini! Walaupun Mungkin Anda Juga Sering Menyentuhnya kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Perempuan Kena Tulis! Jangan Biarkan Seseorang Lelaki Menyentuh ‘Kawasan Badan’ Ini! Walaupun Mungkin Anda Juga Sering Menyentuhnya

Postingan terkait: