5 Kesan Buruk Kerap Bawa Tas Tangan Yang Berat Pada Tubuh

5 Kesan Buruk Kerap Bawa Tas Tangan Yang Berat Pada Tubuh - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 5 Kesan Buruk Kerap Bawa Tas Tangan Yang Berat Pada Tubuh, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Wanita ratanya ada banyak perkara untuk dikendalikan. Ke mana-mana sahaja, tas tangan wanita sentiasa penuh dan lebih berat. Jika berkesempatan, biasanya boleh dilemparkan pada anjing. Kerap membawa tas tangan terlalu berat ini sebenarnya juga mempunyai kesan buruk untuk kesihatan tubuh.

Seperti yang dilaporkan oleh thelist.com, berikut ini adalah kesan terlalu sering membawa beg berat.

1. Stres

Membawa beg berat setiap hari boleh menyebabkan tekanan pada otot-otot tulang belakang kerana perlu mengimbangi berat badan. Jika tidak seimbang akan menjadikan badan mengalami asimetris di tulang belakang. Tekanan di bahagian belakang akan menyebabkan stres walaupun jarang.

2. Sakit di bahu

Sesungguhnya ini adalah impak yang paling dapat dilihat. Kesakitan bahu berlaku kerana otot berada di bawah tekanan terlalu lama dan tidak seimbang dengan pihak yang lain.

3. Sakit kepala

Oleh kerana ketegangan otot yang berterusan, kesannya boleh menyebabkan sakit kepala atau pening. Apabila otot-otot di bahagian bahu dan leher kejang, ini boleh menyebabkan sakit di belakang tengkorak.

4. Mempengaruhi gaya berjalan

Kesan lain yang tidak menyenangkan adalah gaya berjalan kaki yang pelik. Apabila anda berdiri tegak dengan kaki sejajar, anda akan menjadi cepat letih. Berjalan juga tidak terlalu tidak seimbang.

5. Perubahan postur

Bahu yang tidak selari berkemungkinan kerana kerap membawa tas tangan yang berat di satu sisi sahaja. Kadang-kadang, bahu turun dan postur lebih bongkok.

Waita, sebaiknya jika anda mengurangkan barangan di dalam tas tangan anda ke mana-mana. Atau lebih baik jika anda membawa tas ransel sahaja, tidak membiasakan diri dengan membawa tas tangan atau bahu yang terlalu berat.

The post 5 Kesan Buruk Kerap Bawa Tas Tangan Yang Berat Pada Tubuh appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel 5 Kesan Buruk Kerap Bawa Tas Tangan Yang Berat Pada Tubuh kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 5 Kesan Buruk Kerap Bawa Tas Tangan Yang Berat Pada Tubuh

Postingan terkait: