Makan Kaki Ayam Baik Untuk Awet Muda

Makan Kaki Ayam Baik Untuk Awet Muda - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Makan Kaki Ayam Baik Untuk Awet Muda, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Adakah sesiapa di sini yang pernah makan kaki ayam? Kalau anda makan, tahniah. Anda mengamalkan makanan yang baik untuk kulit. Tetapi kepada yang tidak pernah, inilah masa untuk anda mencuba sesuatu yang baru.

Ada beberapa orang tak sanggup sebab bentuknya yang jijik dan kotor. Namun tahukah anda kaki ayam mempunyai banyak kelebihan untuk kulit wajah kita. Tak hairanlah kebanyakkan orang Cina, Korea, Vietnam dan Filipina amalkan makan kaki ayam, lihat sahaja kulit mereka yang bersih, berkilat dan awet muda. Bukan orang Asia saja yang makan kaki ayam, masyarakat Jamaica, Afrika Selatan, Trinidad dan Amerika Syarikat juga mempunyai resepi kaki ayam mereka yang tersendiri.

Apa Yang Istimewa Tentang Kaki Ayam?

Ada yang berpendapat, makan kaki ayam merupakan salah satu cara untuk mengelakkan pembaziran. Ianya mungkin benar kerana kebanyakan kumpulan etnik yang makan kaki ayam secara tradisinya daripada kumpulan berpendapatan rendah. Yang lain pula menjelaskan kaki ayam baik untuk kesihatan dan kecantikan. Tetapi, mahukah anda makan kaki ayam jika diberi peluang?

Kaki Ayam & Kolagen

Salah satu kesan positif yang berkaitan dengan kaki ayam adalah kulit yang bersih dan awet muda.

Kajian oleh Department of Animal Science of National Chung-Hsing University in Taiwan menunjukkan bahawa kaki ayam mengandungi banyak kolagen. Penyelidikan di universiti ini juga mengesahkan kaki ayam sebagai sumber alternatif yang baik untuk kolagen. Kolagen yang kita ketahui adalah sumber untuk kulit awet muda.

Kaki ayam bukan sahaja kaya dengan kolagen tetapi juga sumber asid hyaluronik dan chondroitin sulfate. Asid hyaluronik boleh menghalang kesan penuaan. Chondroitin sulfate adalah baik untuk osteoartritis, orang yang mengalami masalah sendi.

Kolagen & Kebaikannya

Kolagen digambarkan sebagai protein yang berfungsi sebagai gam yang ‘menyatukan badan kita bersama’. Kebaikannya bukan hanya untuk kulit sahaja tetapi juga untuk jantung.

  • Kulit lebih sihat dan muda
  • Ia kaya dengan kalsium dan protein, tanpa karbohidrat.
  • Ia meningkatkan bekalan darah dengan menguatkan saluran darah.
  • Melambatkan kesan arthritis.
  • Mengurangkan rasa sakit dan bengkak (keradangan).

Kebanyakan kolagen yang dijual dikedai harganya sangat mahal. Jadi, mengapa bayar begitu banyak jika anda mempunyai alternatif yang lebih murah? Gunakan kaki ayam!

Untuk menikmati kesan kolagen dalam kaki ayam, masakkan kaki ayam sebagai sup, digoreng kilas atau dalam sebarang masakan.

Sumber: healthybuilderz.com , delishably.com

The post Makan Kaki Ayam Baik Untuk Awet Muda appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Makan Kaki Ayam Baik Untuk Awet Muda kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Makan Kaki Ayam Baik Untuk Awet Muda

Postingan terkait: