WhatsApp Tunjukkan Teks ‘Forward’ Untuk Semua Pengguna

WhatsApp Tunjukkan Teks ‘Forward’ Untuk Semua Pengguna - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul WhatsApp Tunjukkan Teks ‘Forward’ Untuk Semua Pengguna, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


WhatsApp telah mengumumkan pelancaran ciri baru di seluruh dunia yang menunjukkan sesuatu teks mesej adalah di’forward’kan dari seseorang.

Langkah ini adalah hasil dari perdebatan yang berterusan di pelbagai bahagian dunia, termasuk India, yang giat menangani penyebaran maklumat palsu di platform yang dimiliki oleh rangkaian sosial Facebook itu.

“Bermula hari ini, WhatsApp akan menunjukkan mesej yang anda terima telah di’forward’ kepada anda. Konteks tambahan ini akan membantu membuat satu-satu dan kumpulan sembang lebih mudah untuk diikuti,” kata WhatsApp dalam blog.

“Ia juga membantu anda menentukan sama ada rakan atau saudara anda menulis mesej yang dihantar atau berasal dari orang lain. Untuk melihat label yang diteruskan baru ini, anda perlu mempunyai versi terbaharu WhatsApp pada telefon anda, ” tambahnya.

Minggu lepas, membalas kepada notis oleh kerajaan India untuk mengambil tindakan segera untuk mengelakkan penyalahgunaan platformnya, WhatsApp telah mengatakan bahawa mereka sedang menguji label baharu yang menyoroti apabila mesej telah diforwardkan.

“Ini boleh menjadi isyarat penting untuk penerima berfikir dua kali sebelum menghantar mesej tersebut kerana membolehkan pengguna tahu jika kandungan yang mereka terima ditulis oleh orang yang mereka tahu atau khabar angin yang berpotensi dari orang lain,” katanya.

Dalam blognya, aplikasi pesanan segera menambah:

“WhatsApp sangat peduli tentang keselamatan anda. Kami menggalakkan anda berfikir sebelum berkongsi mesej yang dikemukakan. Sebagai peringatan, anda boleh melaporkan spam atau menyekat kenalan dalam satu ketik dan sentiasa boleh menghubungi WhatsApp secara langsung untuk mendapatkan bantuan. ”

Sumber: Whatsapp.com

The post WhatsApp Tunjukkan Teks ‘Forward’ Untuk Semua Pengguna appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel WhatsApp Tunjukkan Teks ‘Forward’ Untuk Semua Pengguna kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel WhatsApp Tunjukkan Teks ‘Forward’ Untuk Semua Pengguna

Postingan terkait: