Samsung Buka Kilang Terbesar Di India

Samsung Buka Kilang Terbesar Di India - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Samsung Buka Kilang Terbesar Di India, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Samsung Electronics secara rasmi membuka kilang baru di India, yang dikatakan kumpulan teknologi Korea Selatan adalah kilang pembuatan telefon bimbit terbesar di dunia, sebahagian daripada rancangannya untuk mengembangkan pengeluaran dalam pasaran telefon bimbit utama yang paling cepat berkembang di dunia.

Kilang di Noida, di pinggir New Delhi, akan membolehkan Samsung membuat telefon pada kos yang lebih rendah kerana skala pada ketika hab membuat telefon lain seperti China semakin mahal, penganalisis mengesan sektor itu.

Kilang itu, yang dirasmikan bersama oleh Perdana Menteri India, Narendra Modi dan Presiden Korea Selatan Moon Jae-in, juga akan membantu Samsung untuk bersaing lebih berkesan dengan saingan seperti Xiaomi China, yang menjadi jenama telefon pintar terbesar India dengan penghantaran awal tahun ini.

“Pelaburan 50 bilion rupee ini bukan sahaja akan memperkuat hubungan perniagaan Samsung di India, tetapi ia juga akan memainkan peranan penting dalam hubungan India-Korea,” kata Modi dalam ucapannya di Hindi pada perasmian kilang itu.

Samsung berkata tahun lepas ia akan menghabiskan 49.2 bilion rupee ($ 716.57 juta) lebih tiga tahun untuk mengembangkan kapasiti di kilang Noida.

Kilang baru itu akan membantu Samsung menggandakan kapasiti semasa untuk telefon bimbit di Noida hingga 120 juta unit setahun selepas pelan pengembangan berperingkat selesai, kata syarikat itu dalam satu kenyataan.

India, pasaran telefon pintar kedua terbesar di dunia dan rumah kepada lebih daripada satu bilion pelanggan tanpa wayar, merupakan peluang besar bagi Samsung di mana pertumbuhan pendapatan telefon pintar yang lembap telah menimbulkan kebimbangan bahawa perniagaan mudah alihnya telah kehabisan idea untuk menyokong jualan peranti Galaxy premiumnya.

The post Samsung Buka Kilang Terbesar Di India appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Samsung Buka Kilang Terbesar Di India kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Samsung Buka Kilang Terbesar Di India

Postingan terkait: