Cara Pelik Atasi Insomnia Dan Berkesan

Cara Pelik Atasi Insomnia Dan Berkesan - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Cara Pelik Atasi Insomnia Dan Berkesan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Adakah anda juga mempunyai masalah insomnia? Jika ya, jangan risau, anda tidak bersendirian. Ketika mengalami insomnia, mungkin sudah banyak cara yang anda lakukan, bukan? Memetik dari laman purewow.com, ada cara yang agak pelik untuk mengatasi insomnia ini.

Caranya adalah berusaha sekuat mungkin untuk tetap terjaga. Cara mengatasi insomnia ini dikemukakan oleh Arash Emamzadeh, seorang ahli psikologi dan disebut sebagai Paradoxical Intention atau di dalam bahasa Melayu, Niat Paradox.

Cara kerjanya, dari anda rasa cemas cuba memaksakan diri untuk tidur dengan mencuba untuk tetap terjaga selama boleh. Niat paradox ini akan mengarahkan ke tujuan yang berlawanan.

Fikirkan lagi bila anda cuba untuk terjaga kerana tugas atau belajar, bagaimana usaha untuk membuat mata tetap terbuka? Ya, rasanya seperti tidur yang mendekati anda dan tidak dapat ditolak, bukan?

Ketika anda memaksakan diri untuk berjaga ketika insomnia, tidur akan datang dengan sendirinya. Sudah pernah cuba cara ini untuk mengatasi insomnia?

The post Cara Pelik Atasi Insomnia Dan Berkesan appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Cara Pelik Atasi Insomnia Dan Berkesan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Cara Pelik Atasi Insomnia Dan Berkesan

Postingan terkait: