PDRM Kini Mempunyai Alat Penjejak Untuk Menjejaki Pengunjung Web Lucah

PDRM Kini Mempunyai Alat Penjejak Untuk Menjejaki Pengunjung Web Lucah - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PDRM Kini Mempunyai Alat Penjejak Untuk Menjejaki Pengunjung Web Lucah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Penggemar web lucah kini didalam pemantauan pihak polis. Hal ini kerana jenayah rogol kebanyakkan berpunca dari menonton video lucah, yang boleh meningkatkan daya nafsu justeru itu pihak polis mencari cara penyelesaian yang mungkin boleh mengurangkan risiko kes rogol berulang.

Polis Diraja Malaysia (PDRM) kini mempunyai alat pemantauan Internet yang dapat mengenal pasti pengguna yang melayari lucah di negara ini. Alat ini nampaknya berada di bawah bidang kuasa Unit Penyiasatan Jenayah Internet Malaysia (MICAC).

Dilancarkan pada bulan Februari, salah satu objektif utama MICAC adalah untuk melawan eksploitasi seksual kanak-kanak terutamanya dalam ruang dalam talian. Selain daripada menggunakan teknologi, unit ini juga bergantung kepada pertukaran maklumat dengan agensi-agensi berkaitan tempatan dan juga rakan sejawatannya di peringkat antarabangsa.

Alat yang dipanggil Internet Crime Against Children – Child Protection Service Online (ICACCOPS) telah dibangunkan di Amerika Syarikat, menurut laporan itu. Alat tersebut nampaknya dapat mengumpul alamat IP, lokasi, butiran laman web, dan jumlah masa yang dihabiskan penggunaan di laman web.

PDRM juga telah membina pangkalan data untuk mengumpul maklumat yang dihasilkan oleh alat tersebut. Ia kemudiannya akan diserahkan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) supaya PDRM dapat memperoleh maklumat pengguna sebelum ia meneruskan tindakan selanjutnya.

Masih beranikah anda untuk melayari laman web lucah? Anda akan di pantau polis.

Sumber: lowyat.net

The post PDRM Kini Mempunyai Alat Penjejak Untuk Menjejaki Pengunjung Web Lucah appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel PDRM Kini Mempunyai Alat Penjejak Untuk Menjejaki Pengunjung Web Lucah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PDRM Kini Mempunyai Alat Penjejak Untuk Menjejaki Pengunjung Web Lucah

Postingan terkait: