Inilah Sebab Seseorang Menjadi Andartu Atau Bujang Terlajak

Inilah Sebab Seseorang Menjadi Andartu Atau Bujang Terlajak - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Inilah Sebab Seseorang Menjadi Andartu Atau Bujang Terlajak, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Ada daripada kalangan masyarakat kita mesti ada yang masih single walaupun sudah berusia. Kadang-kadang kita tidak tahu apa sebenarnya punca kenapa boleh jadi begitu. Kalau orang tua dulu-dulu, memang dah kena mandi bunga.

Walaupun umur dah masuk 30-an tapi masih lagi single. Ahli keluarga sibuk tanya bila nak bawak balik calon. Mesti ramai yang kena hadap soalan cepumas ni.

Mesti anda tertanya-tanya apakah puncanya? Ini antara punca anda akan single sampai bila-bila!

1. Sikap terlalu memilih sampai tahap alasan yang tak masuk akal.

Kadang kala terlalu memilih menjadi sebab utama. Setiap orang ada citarasa masing-masing. Tapi kalau pilihan hati nak yang cantik macam model, hensem macam pelakon Korea memang susah la. Sampai bila-bila anda membujang. Pasangan tak semestinya akan sempurna 100%.

2. Pemikiran tidak terbuka dan tidak suka mencuba sesuatu yang baru

Disebabkan citarasa anda yang terlalu tinggi, anda tak nak cuba untuk mulakan hubungan dengan calon yang sedia ada. Sampai tak berani nak cuba benda baru. Takkan la umur dah 30 baru nak cuba menjalinkan hubungan? Sepatutnya anda mesti ada keberanian untuk menerima sesuatu yang baru dalam hidup anda.

3. Hidup seperti dibawah tempurung

Kalau anda jenis duduk rumah dan tak bergaul memang anda akan forever alone. Pergi kerja lepas tu balik. Di pejabat pun hanya buat kerja sendiri dan tak bersosial dengan rakan pejabat. Memang orang seperti ini tak ada life seperti orang lain.

4. Takut terluka apabila mencintai seseorang

Setiap percintaan mesti ada pahit manis. Jika anda takut untuk kecewa, sampai bila-bila anda tak akan belajar. Beri peluang pada diri sendiri untuk mencintai dan dicintai. Bukan semua lelaki/wanita tak setia.

5. Mempunyai masalah kepercayaan yang melampau

Dalam percintaan kepercayaan sangat penting. Ramai yang pernah kecewa, takut untuk beri kepercayaan kepada orang lain. Jangan disebabkan bekas kekasih pernah curang, anda terus tak berani nak bercinta lagi.

Kesimpulannya, untuk menghadapi hidup ini, kita harus ada sifat keterbukaan dalam menerima seseorang dalam hidup kita. Dan jangan menilai orang lain terlalu cepat sehingga tiada ruang untuk memahami seseorang itu dengan jelas.

Sumber: Hanasuva

The post Inilah Sebab Seseorang Menjadi Andartu Atau Bujang Terlajak appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel Inilah Sebab Seseorang Menjadi Andartu Atau Bujang Terlajak kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Inilah Sebab Seseorang Menjadi Andartu Atau Bujang Terlajak

Postingan terkait: