RM593.49 Bilion Lesap, Pelabur Mahu Mark Zuckerberg Dipecat Dari Jawatan CEO

RM593.49 Bilion Lesap, Pelabur Mahu Mark Zuckerberg Dipecat Dari Jawatan CEO - Hallo sahabat BERITA KABAR INDONESIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul RM593.49 Bilion Lesap, Pelabur Mahu Mark Zuckerberg Dipecat Dari Jawatan CEO, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel fakta bambam got7, Artikel fakta bill gates, Artikel fakta boruto, Artikel fakta bryan domani, Artikel fakta btob, Artikel fakta bts jungkook, Artikel fakta bumi, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Baca juga


Bukanlah sesuatu yang mudah menguruskan perniagaan bernilai bilion. Perkara ini terjadi kepada insan bernama Mark Zuckerberg pada hari ini selaku pemegang saham terbesar Facebook terpaksa menanggung kerugian selepas syarikat ini rugi $146 bilion (RM593.49 bilion).

Kejatuhan sebanyak 20% ini memberi kesan yang besar menyebabkan kerugian sebanyak $16 bilion di dalam satu hari. Tidak hanya itu, beliau turut didesak oleh para pelabur Trillium Asset Management yang mempunyai saham Facebook sebanyak $11 juta (RM44.71 juta).

Ini berikutan pengumuman laporan kewangan Facebook bagi suku tahun kedua. Kegagalan untuk meningkatkan jumlah kewangan melalui bisnes yang dijalankan turut menjadi punca. Terakhir masalah melibatkan Cambridge Analytica sehingga kini masih lagi menghantui Facebook sekaligus menurunkan saham Facebook.

Sebagai pengurus serta pemegang saham terbesar, beliau perlu bertanggungjawab dalam menstabilkan semula syarikat miliknya sebelum diundi oleh para pelabur serta lembaga pengarah untuk dipecat.

The post RM593.49 Bilion Lesap, Pelabur Mahu Mark Zuckerberg Dipecat Dari Jawatan CEO appeared first on Aliff Channel.


Sekianlah artikel RM593.49 Bilion Lesap, Pelabur Mahu Mark Zuckerberg Dipecat Dari Jawatan CEO kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel RM593.49 Bilion Lesap, Pelabur Mahu Mark Zuckerberg Dipecat Dari Jawatan CEO

Postingan terkait: